Porty lotn. położone poza centrami miast powinny mieć połączenia kolejowe. Koszt powstania takiego połączenia szacuję na 5,5- 6 mln PLN na podstawie poniższych danych (por, majl poniżej listu).
Władze powinny postarać się o sporządzenie studium wykonalności dla takiej inwestycji.
Uruchamiając zupełnie nowe porty lotnicze: w Lublinie i koło Olsztyna, zdecydowano się połączyć je od razu, na starcie, z siecią kolei pasażerskiej, budując przystanki i odnogi sieci kolejowej do terminali pasażerskich tych portów. Wokół Zielonej Góry była taka możliwość, ale torowisko zdemontowano dość niedawno.
Czy można zaapelować o budowę/ odtworzenie tego torowiska? Połączenie w Lublinie już działa, w Szczecinie - Goleniowie - także. W Olsztynie trwa budowa odnogi pod terminal portu lotniczego, postępy prac można sprawdzić wpisując w wyszukiwarce "Szymany kolej".
Połączenie obsługiwane byłoby przez spalinowe autobusy szynowe już obecnie kursujące w relacji Zielona Góra - Gorzów. Zmieniałyby one kierunek dwukrotnie - na stacji Babimost i na nowym przystanku przy terminalu portu lotniczego.
Schemat połączenia na zdjęciu.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?