Pierwsze elektryczne autobusy mają trafić do naszego miasta już w przyszłym roku. Ale to nie jedyna rewolucja w komunikacji, którą planuje miasto.



Prezydent Zielonej Góry, Janusz Kubicki poinformował, że ruszyły przetargi na dostawy nowych autobusów elektrycznych. Jednak włodarz miasta potwierdził to, o czym mówiono już wcześniej. Nowy tabor nie będzie w całości elektryczny.

Nowe pojazdy miałyby być dostarczone w czerwcu 2018 roku. - Planujemy zakup 47 krótkich i 17 przegubowych autobusów - mówi prezydent Kubicki. Koniec dostawy, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinien zakończyć się do 30 września 2018 roku.

Miasto odbyło już spotkania z producentami autobusów. Firmami: Solaris, VDL, Ursus i BYD.

To jednak nie koniec. Jakie jeszcze zmiany czekają mieszkańców wraz z prowadzeniem nowych modeli autobusów?

- Mamy w planach jeszcze jeden projekt - informuje „GL” prezydent Winnego Grodu. - Chcemy, wraz z nowymi autobusami zapewnić darmowy przejazd dla wszystkich dzieci, które chodzą do szkół podstawowych i młodszych.

Prezydent przekonuje, że to kolejny krok w kierunku dbania o jakość powietrza w mieście. - Może dzięki temu, że dzieci będą jeździć do szkół autobusami, a nie będą dowożone samochodami, ta jakość powietrza w mieście znacznie się poprawi? - dodaje J. Kubicki.

Ewa Ryczka, mama sześciolatka, przyznaje, że przez pierwsze kilka lat pewnie nie skorzystałaby z darmowej komunikacji. Będzie dowozić syna do szkoły samochodem. Ale później, w czwartej klasie, mógłby już sam jeździć MZK. Zielonogórzanka uważa, że wcześniej lub później z tej ulgi skorzysta wielu mieszkańców. Będzie taniej i wygodniej.

Zobacz także: To nie innowacja, to już trend. "Czterech z pięciu uczestników nominowanych do nagrody Bus of The Year przedstawiło pojazdy elektryczne"

Źródło: Agencja TVN

Przeczytaj też: „Sto lat, Legendo”. Pod takim hasłem będziemy świętować 60. urodziny Andrzeja Huszczy [ZDJĘCIA]

Czytaj także

    Komentarze (7)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    FLIK (gość)

    150 MLN za 64 autobusów = średnio 2 mln 350 tyś za 1 szt. Wypasiony autobus przegubowy kosztuje ~1 mln 400 tyś. Czyli (zakładając, że wszystkie były by przegubowe) 64 x 1 mln 400 tyś = ~ 90 mln zł. Jak MZK sobie nie radzi, to niech poproszą o pomoc. Załatwię te autobusy za 100 mln zł (90 mln zł - koszt autobusów, 10 mln zł - dla mnie) - 50 mln zł MZK zaoszczędzi na tej operacji. Chyba, że ktoś chce przytulić całe 60 mln zł? Bardzo proszę - Starajcie się publikować jak najwięcej informacji o tym przetargu, bo pachnie wajchą.

    Pani K (gość)

    to samo Przylep.. ludzi jeździ coraz więcej autobusami, nawet w godzinach kiedy kiedyś jeździł prawie pusty autobus jest teraz pełny, a co dopiero w godzinach szczytu sie dzieje.. ale autobusow przegubowych ani widu ani słychu

    azie (gość)

    Racula, Barcikowice, Drzonków i Ługowo już są dawno w Zielonej Górze, a tłok w autobusach niesamowity i tylko jedna linia jeździ przez całe miasto, nie ma alternatywnego połączenia, chociaż w godzinach szczytu jeździły by przegubowe, ale MZK twierdzi że nie ma wolnych przegubowych bo są potrzebne w mieście.

    czarkowo (gość)

    bardzo się cieszymy ze na Czarkowie będzie może jeszcze 1 autobus, od 2 lat jesteśmy Zielona Górą a dojazd tylko 1 autobusem, osiedle wielkie w budowie 11 bloków 3 nowe już są, czas na zmiany na lepsze!

    Aga (gość)

    Drogi Panie Prezydencie, małe dzieci są odwożone przez Rodziców do szkoły samochodem, bądź odprowadzane. A jeśli chodzi o starsze dzieci, dojeżdżające samodzielnie do szkoły, podstawówka to stara podstawówka (do 6 klasy) czy nowa (do 8)?