Trasa N-S w Radomiu w budowie, kładą już pierwszy asfalt
Budowany jest odcinek trasy N-S od ronda przy ulicy Żeromskiego do nowej stacji kolejowej na osiedlu Gołębiów. I to właśnie na Gołębiowie ekipy drogowców kładą pierwszy asfalt, nawierzchnia jest czarna na zjeździe z ulicy Struga w stronę przystanku kolejowego, ale i po drugiej stronie ulicy Struga w stronę ulicy Szklanej.
- Trwa układanie asfaltu, ale pamiętajmy, że to pierwsza warstwa nawierzchni, tak zwana wiążąca. Później będą kolejne - zaznacza Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
I informuje, że aktualnie ekipy wykonawcy zaczęli już betonowanie przepustu w okolicy nowego przystanku kolejowego, tam będzie podziemne przejście dla pieszych i pasażerów pociągów. Ułożona jest większość większość krawężników i obrzeży wzdłuż nowej jezdni i chodników. Trwają wiąż także roboty ziemne, usuwanie tak zwanych kolizji, czyli przekładanie podziemnych instalacji.
- Wykonawca układa także masę asfaltowa na ciągach pieszo – rowerowych przy ulicach Szklanej i Kolberga - dodaje Dawid Puton.
Trasa N-S w budowie, a dzikie wysypisko do likwidacji
Jak informuje Dawid Puton jest też coraz bliżej do rozwiązania problemu dzikiego wysypiska, które zostało odkryte w czasie budowy trasy N-S na odcinku między hutą szkła a zbiornikiem przy ulicy Olsztyńskiej. Wykonano ekspertyzy i wynika z nich, że leży tam około 10 ton odpadów, to między innymi stłuczka szklana, sterty ubrań i inne śmiecie. Konieczne jest ich wywiezienie na wysypisko, żeby móc zbudować trasę N-S na stabilnym gruncie, a nie na odpadach.
- Jesteśmy tuż przed podpisaniem umowy z firmą, która zajmie się wywozem śmieci - mówi Dawid Puton.
Puton wyjaśnia, że odkrycie składowiska i konieczność utylizacji odpadów mogą pociągnąć opóźnienia na tym odcinku nowej trasy, ale nie będą one znaczące i nie wpłyną na całą inwestycję w sposób drastyczny.
- Postęp prac przy tej inwestycji jest zadowalający. Na pozostałych odcinkach roboty idą zgodnie z planem. Poczekajmy do końca inwestycji - mówi Dawid Puton.
Jak już pisaliśmy trzeci odcinek trasy N-S będzie miał około dwa kilometrów długości, plus dodatkowy fragment opisany w aneksie. Na nową drogę wjedziemy z ronda Zapały, pod wiaduktem przy ulicy Żeromskiego i dojedziemy do ulicy Andersa. Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji trasa N-S będzie miała połączenia z ulicami Olsztyńską (naprzeciwko boiska szkoły podstawowej oraz między myjnią a garażami), Struga (wzdłuż osiedla Gołębiów I) i Kozienicką (połączenie przez wiadukt nad torami). Z ciągu tego da się też zejść albo zjechać na aleję okalającą bardzo popularny wśród mieszkańców zbiornik retencyjny. Zostanie wybudowana droga o szerokości 7 metrów z dwoma pasami ruchu, po jednym w każdym kierunku. W rejonie skrzyżowań będą dodatkowe pasy do skrętu w lewo. Będą budowane chodniki i ścieżka rowerowa. Termin zakończenia prac zaś upłynie 31 marca 2025 roku.
Boże Ciało - na czym polega to święto echodnia.eu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?