Ekoenergetyka dostarczy różne wersje ładowarek
Pierwsza wersja ładowarek jest standardowa. Następnie zaś z satelitką, dzięki której możliwe jest ładowanie autobusów parkujących w tych częściach zajezdni, w których występuje ograniczona przestrzeń. Trzecia opcja to rozwiązanie wyposażone w specjalny zwijak kablowy, dzięki któremu jest możliwość opuszczenia przewodu z sufitu do gniazda autobusu.
– Jedną z największych zalet projektowanych przez Ekoenergetykę rozwiązań jest ich customizacja. Produkowane przez nas stacje ładowania dopasowujemy do konkretnych wymagań klienta zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. Nowoczesną infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych, która znajdzie się w Paryżu, przygotowujemy zgodnie z wymaganiami RATP – podkreśla.
Ładowarki to odpowiedź na potrzeby rynku e-mobility
Francuski operator nie pierwszy raz podejmuje współpracę z liderem rynku emobility. Już w 2018 roku oba podmioty podpisały kontrakt na dostawę stacji ładowania do najbardziej zaludnionego regionu kraju Île-de-France. Ekoenergetyka dostarczyła do Paryża 96 stacji ładowania o mocach 60 i 100 kW.
– Wygrany dwa lata temu przetarg był dla nas ogromnym sukcesem. To było nasze pierwsze zamówienie na rynku francuskim – kontrakt z jednym z największych operatorów we Francji – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes zarządu Ekoenergetyka-Polska S.A.i. Kolejna umowa dowodzi, że produkowana przez polskiego producenta infrastruktura ładowania autobusów elektrycznych to odpowiedź na potrzeby rozwijającego się rynku e-mobility.
Zobacz też:
Zielona Góra wymieniła autobusy na elektryczne, Paryż też to robi
Producent infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych od lat koncentruje się na budowaniu rzeczywistej elektromobilności.
- Umowy z międzynarodowymi, dużymi operatorami w największych miastach Europy, tak jak w przypadku RATP i Paryża, to jeden z elementów strategii rozwoju. Konsekwentnie dążyliśmy do globalizacji przedsiębiorstwa, rozbudowywaliśmy centra badawcze i zwiększaliśmy zdolności produkcyjne, by realizować coraz większe kontrakty – mówi Bartosz Kubik, jeden z założycieli spółki.
Umowa pomiędzy RATP i Ekoenergetyką jest częścią planu regionalnego urzędu transportu Île-de-France Mobilités (IDFM), który chce zrezygnować ze wszystkich autobusów napędzanych silnikami diesla. Francuski operator zadeklarował w 2014 r. zmianę technologiczną i ekologiczną, która polega na wyeliminowaniu z floty autobusów dieslowych i zastąpienie ich całkowicie zeroemisyjnymi do 2025 r. Te działania mają na celu zmniejszenie emisji generowanej przez flotę RATP o 50 procent.
Ruszyła Polsko-Indonezyjska Platforma na Rzecz Elektromobilności
Warto dodać, że niedawno ruszyła Polsko-Indonezyjska Platforma na Rzecz Elektromobilności. Nową inicjatywę, realizowaną we współpracy z Polską Izbą Rozwoju Elektromobilności (PIRE), zainaugurowano podczas oficjalnej wizyty Ambasador Indonezji w Polsce w firmie Ekoenergetyka-Polska S.A.
Siti Nugraha Mauludiah, Ambasador Republiki Indonezji w Polsce, przyjechała do Zielonej Góry na zaproszenie Ekoenergetyki-Polska S.A. oraz PIRE. Spotkała się z zarządem firmy, by omówić rozwój współpracy ze stroną indonezyjską, która jest zainteresowana wdrażaniem rozwiązań i produktów stworzonych zielonogórską firmę.
- Wizyta pani Ambasador nie ma wymiaru jedynie symbolicznego. Rozpoczynamy współpracę, której owoce będziecie można zobaczyć w najbliższych miesiącach - mówiła prezes Ekoenergetyki-Polska S.A. Dagmara Duda. - Zainaugurowaliśmy Polsko-Indonezyjską Platformę na Rzecz Elektromobilności i przekazujemy naszą nowoczesną stację ładowania Axon, która już w I kwartale 2021 roku zostanie zainstalowana w Indonezji. To pierwszy krok na drodze rozwoju naszej współpracy, w ramach której będziemy się dzielić wiedzą i doświadczeniem, a jednocześnie proponować nowoczesne rozwiązania dla stawiających na elektromobilność miast, operatorów systemów transportu i użytkowników pojazdów elektrycznych.
Przekazana przez Ekoenergetykę stacja ładowania jest wyposażona w trzy standardowe wtyczki i protokoły, które umożliwiają ładowanie wszystkich typów samochodów. Stacja dysponuje mocą 50, 100 i 150 kW. Produkt umożliwia jednoczesne ładowanie trzech pojazdów, a wysoka moc wyjściowa pozwala na szybkie ładowanie baterii.
Zielonogórska firma od ponad dekady projektuje i produkuje nowoczesne i niezawodne stacje ładowania wysokiej mocy do pojazdów elektrycznych. Dostarczyła m.in. ładowarki do autobusów elektrycznych, które jeżdżą teraz ulicami Zielonej Góry. Dziś firma zatrudnia 112 osób.
Polub nas na fb
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?