Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak przebiega modernizacja linii Zielona Góra - Zbąszynek? Co się zmieni w Sulechowie, Babimoście?

Redakcja
Efektem modernizacji linii kolejowej Zielona Góra - Zbąszynek będzie m.in. zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (to ok. 20 km/h więcej niż dziś).
Efektem modernizacji linii kolejowej Zielona Góra - Zbąszynek będzie m.in. zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (to ok. 20 km/h więcej niż dziś). Mariusz Kapała, Leszek Kalinowski, WS
Za 106 milionów złotych modernizowana jest linia Czerwieńsk - Zbąszynek. Zmieni się wiele na trasie i np. w Sulechowie czy Babimoście. Poza tym w ramach innego projektu są remontowane mosty kolejowe w Pomorsku i w Nietkowicach. Czytelnicy pytają i inwestycje, bo słyszeli, że prace nie idą zgodnie z planem. Jak jest w rzeczywistości?

- Prace na linii kolejowej Zbąszynek – Czerwieńsk postępują. Na niemal całym, ok. 42 km, odcinku ułożone są już nowe podkłady pod torami – mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Obecnie na szlaku uzupełniana jest m.in. podsypka. Wykonawca przygotowuje się do prac na przejazdach kolejowo-drogowych i modernizacji peronów.

Zmieniają się perony, skrzyżowania torów kolejowych z drogami

Nową nawierzchnię zyska łącznie 29 skrzyżowań torów z drogami, m.in. w miejscowości Podmokle Wielkie, Nowe Kramsko i Łęgowo Sulechowskie.
- Dla pasażerów powstaną zmodernizowane perony w Babimoście i Sulechowie, które ułatwią wsiadanie do pociągów. Na nowych platformach będą m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie – dodaje Radosław Śledziński. - Dostęp do kolei osobom mającym trudności z poruszaniem się ułatwią pochylnie. Zwiększy to komfort podróży wszystkim pasażerom.

Dzięki modernizacji torów na trasie Czerwieńsk - Zbąszynek pojedziemy szybciej o 20 km/h

Dzięki modernizacji trasy oraz urządzeniom systemu sterowania ruchem kolejowym na stacjach pociągi pojadą między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem 120 km/h, czyli o 20 km/h szybciej niż przed rozpoczęciem prac. Poprawi się przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów – w efekcie mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei. Zasadnicze prace na linii planowane są do połowy 2022 r. Polskie Linie Kolejowe realizują prace za ok. 106 mln zł z dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubuskiego.

Wyremontowane zostanę też mosty kolejowe

Na trasie, w ramach osobnego projektu, modernizowany jest most kolejowy w Pomorsku. Prace postępują zgodnie z harmonogramem. Planujemy zakończyć je do lipca 2022 r. Dzięki inwestycji most nad Odrą zyska m.in. odnowione filary i ściany przyczółków, co zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów.
Nowy, bezstykowy tor pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 100 kilometrów na godzinę. PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczą na to zadania 19 mln zł ze środków budżetowych.
Wyremontowany zostanie także most kolejowy w Nietkowicach.
Przebudowa mostu zwiększy możliwości transportu kolejowego na linii Wrocław - Szczecin. tzw. Nadodrzance. W miejsce starej konstrukcji z 1871 roku będzie nowa. Wykonawca przebuduje też przyczółki i filary. Zamontowany zostanie nowy tor i dostosowana do nowych warunków sieć trakcyjna. Będą sprawne przejazdy pociągów pasażerskich o towarowych, przewożących ładunki z Dolnego Śląska do portów Pomorza Zachodniego. Dzięki realizowanym pracom przygotowane będą warunki do lepszej żeglugi na Odrze.
Prace w ramach tego zadania mają potrwać do 2023 roku. PKP PLK S.A. przeznaczą na tę inwestycję około 46,5 mln zł ze środków budżetowych.
ZOBACZ TEŻ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto