Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
3 z 25
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
WOLSZTYN – PAROWOZOWNIA...
fot. Michał Kalinowski

Lubuskie. 25 dziwnych miejsc w regionie. Zobacz, ile mamy zadziwiających obiektów! Warto się wybrać w podróż ich śladem

WOLSZTYN – PAROWOZOWNIA
Choć to już Wielkopolska, to przecież niedaleko od Zielonej Góry (i kiedyś to było województwo zielonogórskie). Początki kolei w dawnej Prowincji Poznańskiej sięgają roku 1880 roku. 1 kwietnia 1895 roku utworzono Królewską Dyrekcję Kolei w Poznaniu, która objęła swoim zarządem wszystkie linie, jakie dochodziły do stacji Wolsztyn, tzw. linie lokalne. Obecnie parowozy są tu wykorzystywane do prowadzenia ruchu pasażerskiego i najczęściej są to maszyny serii Ol49 lub Pt47. Ruch pociągów pasażerskich prowadzonych parowozami ogranicza się do 2 par pociągów w kierunku Leszna lub Poznania.
W roku 2003 spółka PKP CARGO S.A. przejęła parowozownię i zabytkowy tabor. W trosce o szacunek dla tradycji, PKP CARGO S.A. otoczyła opieką zabytki kolejowej kultury materialnej i utrzymywała je w pełnej sprawności technicznej.
Od 2016 r. Parowozownia Wolsztyn funkcjonuje jako instytucja kultury Województwa Wielkopolskiego współtworzona przez Województwo Wielkopolskie, Gminę Wolsztyn, Powiat Wolsztyński oraz PKP CARGO S.A.

Zobacz również

Uwaga, są ostrzeżenia dla Świętokrzyskiego. Idzie mróz, będzie ślisko!

Uwaga, są ostrzeżenia dla Świętokrzyskiego. Idzie mróz, będzie ślisko!

Tak kibicowaliście piłkarzom Naprzodu Jędrzejów w zwycięskim meczu z KSZO 1929 [FOTO]

Tak kibicowaliście piłkarzom Naprzodu Jędrzejów w zwycięskim meczu z KSZO 1929 [FOTO]

Polecamy

Jak wjechać do USA? Praktyczny przewodnik dla podróżnych

Jak wjechać do USA? Praktyczny przewodnik dla podróżnych

Ogromna zmiana dla smartfonów z Androidem. Chodzi o kontakty

Ogromna zmiana dla smartfonów z Androidem. Chodzi o kontakty

Biedronka obniży ceny, aby sprzedać więcej. Spółka mówi też o wojnie z Lidlem

Biedronka obniży ceny, aby sprzedać więcej. Spółka mówi też o wojnie z Lidlem