Można dostać 1000 zł lub 1500 zł. Mieszkańcy Zielonej Góry mają czas na złożenie tego wniosku tylko do 1 lutego

OPRAC.:
Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Wnioski można złożyć: osobiście, za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub w formie elektronicznej poprzez portal ePUAP.
Wnioski można złożyć: osobiście, za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub w formie elektronicznej poprzez portal ePUAP. pixabay.com
Mieszkańcy Zielonej Góry mają możliwość uzyskania jednorazowego dodatku. Wynika to z ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii.

Dodatek elektryczny. Ile wynosi?

Urząd Miasta Zielona Góra przypomina, że osoby ogrzewające mieszkanie lub dom energią elektryczną (w tym pompą ciepła) mogą starać się o jednorazowy dodatek elektryczny.
Taki dodatek elektryczny wynosi 1000 zł lub 1500 zł i zależy od ilości zużytej energii. Jednorazowe dofinansowanie do rachunków wynosi 1000 zł. Jednak, jeśli pod tym samym adresem zużycie energii elektrycznej w roku 2021 r. wyniosło więcej niż 5 MWh, to dopłata wynosi 1500 zł.

- Do wniosku należy dołączyć rozliczenie z przedsiębiorstwem energetycznym potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 r. przekraczające 5 MWh lub zaświadczenie wydane przez to przedsiębiorstwo potwierdzające, że zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w tym samym miejscu zamieszkania w 2021 r. wyniosło więcej niż 5 MWh. - podkreśla UM Zielona Góra w komunikacie do mieszkańców.

Możliwość uzyskania jednorazowego dodatku elektrycznego wynika z ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 2127). Świadczenie jest przeznaczone dla gospodarstw domowych, w których głównym źródłem ogrzewania jest energia elektryczna.

Warunkiem koniecznym do otrzymania dodatku jest uzyskanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB do sierpnia 2022 r.)

Dodatek elektryczny. Gdzie złożyć wniosek? Termin

W Zielonej Górze wniosek o dodatek elektryczny można złożyć: osobiście, za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub w formie elektronicznej poprzez portal ePUAP.
Osobiście wniosek można złożyć w Zielonogórskim Centrum Pomocy Rodzinie przy ul. Długiej 13 w sali nr 13 (parter) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu, natomiast po godzinach pracy urzędu - od 16.00 do 20.00 w pokoju nr 207 na pierwszym piętrze.
Druki wniosków można pobrać przed wejściem do sali nr 13.

Ważny termin
Wnioski o dofinansowanie należy składać do 1 lutego 2023 r. Wnioski złożone po 1 lutego 2023 r. nie zostaną rozpatrzone. Dodatek elektryczny będzie wypłacony się do 31 marca 2023 r.
Magistrat przypomina, że wnioskodawca powinien we wniosku podać nr rachunku bankowego (jest to forma zdecydowanie preferowana), na który zostanie przekazana kwota dodatku.

Dane kontaktowe, telefony:

  • 693- 890- 564 (w godzinach pracy urzędu);
  • 797-876-159 (po godzinach pracy urzędu);
  • e-mail: [email protected]

Źródło: Urząd Miasta Zielona Góra

Czytaj też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak przekuć naukę w sukces biznesowy? Pomogą w tym spin-offy

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie