Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rachunki za wodę w Zielonej Górze nie przychodzą na czas? Co z odsetkami? Zielonogórskie Wodociągi mają kilka pomysłów

Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Można założyć konto w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta
Można założyć konto w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta pixabay.com
Jest kilka rozwiązań tego problemu. Sprawdź, co możesz zrobić, żeby nie narażać się na karne odsetki.

Rachunki za wodę w Zielonej Górze. Co robić, jeśli nie przychodzą na czas?

Już w kwietniu do Zielonogórskich Wodociągów docierały sygnały o opóźnieniach w dostarczaniu mieszkańcom rachunków za wodę i odbiór ścieków. W połowie kwietnia spółka oświadczyła, że wina nie leży po stronie ZWIK-u.

- Zielonogórskie Wodociągi wysyłają faktury zgodnie z terminem, a opóźnienia w doręczeniu rachunków leżą po stronie Poczty Polskiej, za co nasza firma nie ponosi odpowiedzialności. Informujemy, że spółka interweniowała i złożyła już oficjalną skargę do Poczty Polskiej - ogłoszono wówczas na portalu.

Już wtedy spółka zachęcała klientów do tworzenia kont w elektronicznym systemie obsługi klienta, e-BOK.

Zielonogórskie Wodociągi. Jak założyć konto w e-BOK?

Konto w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta umożliwia dostęp do danych o zarejestrowanych odczytach liczników, wystawionych fakturach i dokonanych wpłatach. Spóła wyjaśnia, że system ten umożliwia wysyłanie powiadomień mailowych oraz SMS o wystawieniu nowej faktury i jej terminie płatności, jeśli klient zaznaczy taką opcję). Fakturę można sobie pobrać i wydrukować albo wybrać możliwość opłacenia rachunków poprzez system szybkiej płatności.
Aby załatwić taki dostęp, nie trzeba odwiedzać siedziby ZWiK-u.

- Rejestracji do e-BOK należy dokonać pod adresem: https://ebok.zwik.zgora.pl/, podając dane z ostatniej faktury: kod Klienta, nr faktury, adres email oraz wybrane własne hasło. Zakończenie procesu rejestracji odbywa się po zaakceptowaniu maila wysłanego na adres email podany podczas rejestracji. Każdorazowo logujemy się poprzez swój kod Klienta lub adres email odbiorcy oraz hasło - wyjaśnia spółka na portalu.

Zielonogórskie Wodociągi. Nowe rozwiązania

W maju sytuacja nie poprawiła się, ale są nowe rozwiązania problemu. Jest możliwe, że faktury będą dostarczane do domów klientów w inny sposób, niż za pośrednictwem poczty. W spółce trwa proces rekrutacyjny.

– Postaramy się zatrudnić doręczycieli faktur do domu, dopóki nie ustabilizuje się sytuacja na Poczcie Polskiej – zapowiada Monika Turzańska, pełnomocnik prezesa spółki ds. zarządzania.

Dotychczasowe opóźnienia w dostarczaniu rachunków do mieszkańców mogą być dłuższe niż kilkudniowe. Co w takiej sytuacji z odsetkami, które nie są winą mieszkańca?

– Trzeba mieć świadomość, że odsetki nalicza system z automatu. Nie możemy wprowadzić nienaliczania odsetek, ale jeśli będą niższe niż koszty przesyłki upomnienia, nie będą naliczane. W indywidualnych przypadkach zapraszamy do kontaktu z nami – podkreśla Monika Turzańska.

Tymon przyglądał się zmieniającym się kolorom fontanny przy Filharmonii Zielonogórskiej w Zielonej Górze. Zobacz więcej zdjęć

Kolorowe fontanny w Zielonej Górze wieczorową porą zachwycaj...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pomorskie Targi Mieszkaniowe "Dom Mieszkanie Wnętrze" w Gdyni

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto