Jak informuje rzecznik PLK PKP Zbigniew Wolny - do dyspozycji pasażerów będzie dodatkowa winda, wyświetlacz peronowy, tablica z odjazdami pociągów oraz infokiosk z rozkładem jady przy wejściu od strony ulicy Towarowej. Tunel został wydłużony o 36 metrów. Nowo wybudowana pochylnia pieszo-rowerowa ma 34 metry długości. Okładzinę ścian i posadzkę wykonano z płyt granitowych. Natomiast nawierzchnię pochylni wykonano z żywicy. Tunel przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych poprzez wybudowaną windę od strony ul. Towarowej oraz przystosowany dla osób niewidomych poprzez nakładki Breila na poręczach wraz z pasami niezaprowadzającymi na posadzce.
Przejście zostało wyposażone w system oświetlenia, kamery oraz system informacji pasażerskiej. O przedłużeniu tunelu mówiło się od dawna. Apelował o to były radny miejski Kazimierz Łatwiński. Problemem zawsze były pieniądze. Dzięki unijnemu wsparciu teraz to się udało. Zresztą nie tylko to. Tunel jest jednym z elementów wielkiego projektu komunikacyjnego w skład którego wchodzi m.in. wymiana taboru miejskiej komunikacji na elektryczny, przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego, przebudowa zajezdni MZK, budowa Centrum Przesiadkowego czy ładowarek do autobusów na prąd. To największa inwestycja w historii Zielonej Góry, warta ponad 260 mln zł.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?