To już druga edycja akcji polegającej na biciu rekordu Guinnessa w zgromadzeniu największej liczby uczniów na zajęciach dotyczących świata komputerów i inteligentnych rozwiązań w domach i miastach. Wzięła w niej udział Szkoła Podstawowa nr 21 z Grudziądza oraz sześć placówek z gminy Grudziądz.
- W ubiegłym roku akcja miała miejsce po raz pierwszy i było to ustanawianie rekordu Guinnessa. W tym roku zadaniem było pobicie tego rekordu. Zmieniła się nieco formuła akcji. Zamiast stricte programowania przy komputerach, była lekcja dotycząca nowoczesnych technologii - mówił Adam Przybylak, dyrektor SP 21 Grudziądzu.
Projekt był organizowany przez Fundację Architects PL. Dołączyło do niego ponad 500 szkół z całej Polski oraz 15 z Litwy. Zajęcia w każdej z placówek zostały nagrane i udokumentowane. Materiały będą analizowane przez fundację. Później wszystko trafi do organizacji Guinness World Records, która oceni czy rekord został ustanowiony.
W akcji brali udział uczniowie z klas piątych. Było to dla nich ciekawe i emocjonujące zadanie. - Bardzo fajnie uczestniczyć w takiej akcji. To dla mnie bardzo ważne, żeby to wygrać - mówił Wiktor, jeden z uczestników zajęć.
Takie inicjatywy zwracają uwagę na to jak ważne we współczesnym świecie są nowoczesne technologie i odpowiednia edukacja w tym zakresie. Lekcje wyglądają teraz inaczej, niż jeszcze przed kilkoma laty.
- Ja prowadzę zajęcia na przykład z robotyki, podczas których dzieci mają zadania z programowania. To wprowadza ich w ten świat nowoczesnych urządzeń, które w przyszłości można nawet samemu sobie zaprojektować. Dzisiaj lekcja informatyki się zmienia. Główny nacisk jest położony właśnie na programowanie, czyli generalnie na myślenie - mówi Krzysztof Firyn, nauczyciel informatyki w SP 21 w Grudziądzu.
WIDEO: Akcja „Programuj z klasą” w SP nr 21 w Grudziądzu:
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?