Umowa na budowę obwodnicy południowej Zielonej Góry podpisana! [ZDJĘCIA, WIDEO]

Redakcja

Wideo

W piątek prezydent miasta Janusz Kubicki podpisał ze Sławomirem Sosnowskim przedstawicielem wykonawcy - firmą Strabag – umowę na wykonanie tzw. obwodnicy południowej. W niedzielę przeciwnicy przebiegu tej trasy przez Las Piastowski organizują protest.

Prezydent Janusz Kubicki uważa, że obecny przebieg trasy jest optymalny. Przypomina, że w 2015 roku firma z Chorzowa przedstawiła pięć podstawowych wariantów z możliwością ich modyfikowania. Odbyły się konsultacje społeczne w tzw. starym mieście i sołectwach dzielnicy Nowe Miasto oraz w Świdnicy.

- Myśleliśmy, żeby jeszcze dalej od miasta poprowadzić tę obwodnicę, ale nie jest to możliwe. Ze względna tereny objęte ochroną – tłumaczył prezydent. Dodał, że na wniosek mieszkańców Ochli odgięto tę trasę, by jak najdalej przebiegała od budynków.
Prezydent podkreślił, że 57 procent powierzchni Zielonej Góry to zieleń. Budowa nowej drogi spowoduje jej uszczuplenie o 0,2 procenta. Tymczasem Rzeszów ma tylko 16 procent terenów zielonych, a Radom – zaledwie – 11.

Na ponad 12-kilometrowym odcinku zostanie wybudowanych pięć przejazdów pod obwodnicą, trzy będą 15-metrowe (taką szerokość mają czteropiętrowe bloki), a dwa będą 8-metrowe. Powstaną także trzy ronda. Maksymalna prędkość na trasie to 90 km na godzinę.
Gospodarz miasta przekonuje, że nowa trasa jest konieczna, by miasto się rozwijało i nie zostało zakorkowane.
- Nigdy nie jest tak, że inwestycja wzbudza 100-procentowe poparcie społeczne. Zawsze jest jakaś grupa, która jest przeciw – mówi prezydent. - Ale ważne decyzję trzeba podejmować, inaczej nie pójdziemy do przodu.
W podobnym tonie wypowiada się obecny na konferencji przewodniczący rady miasta Piotr Barczak, który reprezentował posła Jerzego Maternę. Parlamentarzyście dziękował prezydent, bo gdyby nie jego zaangażowanie, pewnie Zielona Góra nie otrzymałaby dofinansowania do inwestycji.

- Infrastruktura drogowa jest potrzebna, inaczej nie będziemy się rozwijać – podkreśla Piotr Bartczak. – Trasa południowa to największa inwestycja drogowa w mieście. I druga po Centrum Rekreacyjno-Sportowym w ogóle.
Koszt budowy trasy – po przetargu – to 127 mln zł. Zgodnie z umową ma ona powstać w ciągu 54 miesięcy (wyłączają zimowe), czyli do 14 grudnia 2023 roku.

- Dołożymy wszelkich starań, by wybudować trasę rok przed wyznaczonym terminem – mówi Sławomir Sosnowski ze Strabagu. –

Zadanie nie jest specjalnie skomplikowane, nie ma na trasie kolizji, mostów itd.

Materiał oryginalny: Umowa na budowę obwodnicy południowej Zielonej Góry podpisana! [ZDJĘCIA, WIDEO] - Gazeta Lubuska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie