Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

UOKiK - kara za reklamę wody smakowej

IAR (T. Jędruchów)
Reklama napoju Veroni Mineral Fit wprowadziła konsumentów w błąd - uznała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Agnieszka Majchrzak z UOKiK tłumaczy, że firma Zbyszko Company próbowała przekonać klientów, że produkty innych producentów są szkodliwe dla ich zdrowia.

W reklamie była zawarta sugestia, że za wyjątkiem reklamowanego napoju wszystkie inne aromatyzowane napoje mogą zawierać szkodliwe dla zdrowia konserwanty. Zgodnie z opinią Instytutu Żywności i Żywienia konserwanty, które zostały wymienione w reklamie są stosowane powszechnie i nie są szkodliwe dla zdrowia. Dlatego Urząd nałożył na firmę karę w wysokości 240 tysięcy złotych.
Firma Zbyszko Company może odwołać się od kary do sądu ochrony konkurencji i konsumentów.

Urząd jednocześnie przypomina konsumentom, że jeżeli zostali wprowadzeni w błąd, to mogą skorzystać z pomocy na przykład rzecznika konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są także pod numerem telefony 0800 800 008.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: UOKiK - kara za reklamę wody smakowej - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto