- Masakra jakaś z tym remontem kolejowym. Tak się nie da podróżować. Przecież to już trzeci rok leci. Ta inwestycja trwa od marca 2020 roku! Ciągłe opóźnienia wykonawcy, kradzież 23-kilomterowego odcinka trakcji, wygonienie z placu budowy wykonawcy, bo nie dotrzymywał terminów, brakujące na inwestycję pieniądze…– mówi Waldemar Kołyszko z Zielonej Góry. – Mam nadzieję, że to się wreszcie skończy, bo widzę, że roboty tam trwają.
Modernizacja linii Czerwień - Zbąszynek interesuje mieszkańców całego regionu
Nie tylko pan Waldemar zainteresowany jest modernizacją linii kolejowej na odcinku Czerwieńsk – Zbąszynek. Wielu mieszkańców całego regionu czeka na koniec ciągnącej się inwestycji. By spokojnie dojeżdżać do pracy, szkoły, lekarza czy na zakupy.
- Modernizacja linii Zbąszynek – Czerwieńsk sukcesywnie postępuje. Wykonawca - Alusta S.A. - prowadzi prace na wszystkich frontach robót, to m.in. roboty torowe, prace przy obiektach inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i systemie sterowania ruchem kolejowym. Na ok. 35 km odcinku m.in. wymieniona jest nawierzchnia torowa. Zakończono przebudowę większości przejazdów kolejowo-drogowych na trasie – mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jakie zadania remontowe wykonuje teraz firma Alusta S.A.?
Obecnie wykonawca koncentruje się na przebudowie mostów i wiaduktów: np. w okolicy Zbąszynka gotowa jest już część obiektu nad łącznicą kolejową, następnie realizowane będą prace nad częścią przebiegającą nad linią kolejową Poznań – Kunowice. Zakończono także zasadnicze prace przy remoncie konstrukcji stalowej mostu w okolicy Czerwieńska. Na obu obiektach do wykonania pozostało odtworzenie nawierzchni torowej.
Na stacji Babimost widać przebudowane perony. Gotowe jest nowe oświetlenie. Platformy są sukcesywnie wyposażane w elementy tzw. małej architektury służące podróżnym. Wkrótce montowane będą wiaty. W Sulechowie na wyższej konstrukcji peronu układana jest nowa nawierzchnia – równocześnie prowadzone są prace związane z odnowieniem i przeniesieniem istniejącej wiaty.
- Ze względu na zwiększony zakres robót, wynikający z ujawnienia się wad po poprzednim wykonawcy, z winy którego w lutym 2022 r. rozwiązano umowę, konieczna była modyfikacja harmonogramu i zmiana terminu zakończenia prac, które umożliwią wznowienie przejazdu pociągów bez zastępczej komunikacji autobusowej – zauważa Radosław Śledziński. - Obecnie jest to przewidywane w pierwszym kwartale tego roku, natomiast zakończenie wszystkich robót objętych kontraktem (bez wpływu na ruch pociągów) – w drugim kwartale br.
Co się zmieni po zakończeniu modernizacji linii kolejowej Czerwieńsk - Zbąszynek?
Efektem inwestycji będzie większy komfort i lepszy dostęp do kolei. Pociągi sprawniej pojadą między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem z prędkością 120 km/h w ok. 30 min, o ok. 6 min krócej niż przed rozpoczęciem prac. Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa blisko 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Stan infrastruktury przed remontem, był już taki, że bez inwestycji na linii byłoby wiele ograniczeń prędkości, skutkujących wydłużaniem czasu przejazdu.
Zobacz - remont odcinka Czerwieńsk - Zbąszynek
Zobacz też, gdzie remontowane będą dworce kolejowe:
Te dworce kolejowe zostaną wyremontowaneTe dworce kolejowe zostaną wyremontowane
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?