Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zakończyły się prace na stacji Zielona Góra Główna. Co się zmieniło za kwotę 38 mln zł? [ZDJĘCIA]

kali
Zadaszanie peronów na stacji Zielona Góra Główna
Zadaszanie peronów na stacji Zielona Góra Główna Leszek Kalinowski
Zakończyła się modernizacja na peronach i w okolicy stacji Zielona Góra Główna. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 38 mln zł została zrealizowana we współpracy z miastem.

Podróżujący ze stacji Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej. Wygodne przejścia w obszarze peronów zapewnia zadaszenie oraz rozbudowane przejście podziemne.

Jak informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK - zadaszenie wszystkich peronów oraz łącznika przy Centrum Przesiadkowym istotnie poprawiło warunki obsługi zielonogórskiej stacji. Przeszklona wiata i nowe oświetlenie zapewniają podróżnym ochronę nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Dotychczasowe betonowe fragmenty wiat zostały przekazane miłośnikom kolei i będą wykorzystane w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz zmodernizowaną stację PKP w Zielonej Górze?

Już w 2019 r. podróżni zyskali łatwiejszy dostęp do peronów przez zmodernizowane przejście podziemne. Tunel rozbudowany o 24 m (do 44 m) łączy ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając dogodne dojście do peronów z obu stron miasta. Dla osób mających trudności z poruszaniem się jest winda oraz pochylnie. Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu pomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille’a zamontowane na poręczach.

Inwestycja poprawiła także system komunikacji obok stacji. Przebudowa wiaduktu nad ul. Stefana Batorego zapewniła sprawny i bezpieczny ruch kolejowy. Kierowcy zyskali szerszą jezdnię. Piesi korzystają z bezpiecznego dojścia do centrum Zielonej Góry chodnikami oddzielonymi od ulicy barierkami.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały drugi etap inwestycji we współpracy z miastem w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów ‒ Zielona Góra ‒ Rzepin ‒ Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” – informuje Radosław Śledziński. - Roboty rozpoczęły się w październiku 2017r. Prace na stacji warte były ok. 31,7 milionów złotych, na modernizację wiaduktu kolejowego przeznaczono ok. 6,3 miliona złotych. Obecnie na stacji kończą się odbiory, które potwierdzą właściwe wykonanie robót.

Wideo: Biznes. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne

Najważniejsze prace PLK w ramach modernizacji stacji Zielona Góra Główna:
Pierwszy etap:

  • modernizacja peronów i budowa nowego peronu 1a;
  • remont przejścia podziemnego wraz z montażem dwóch wind;
  • montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na peronach i w budynku dworca.

Drugi etap:

  • montaż zadaszenia nad peronami;
  • rozbudowa przejścia podziemnego na stacji z montażem windy;
  • przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego.

ZOBACZ TEŻ

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto