- Widzę, że szerokość nowego zadaszenia pomiędzy peronem pierwszym a trzecim (do budynku nastawni) jest znacznie węższa od tej na wizualizacji. Gdy będzie lało, część podróżnych przemieszczających się np. na przystanki sięgnie deszcz czy śnieg - uważa pan Tomasz.
Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyjaśnia: - Zadaszenie na dojściu z peronu nr 1 do peronu nr 3 będzie tak szerokie jak konstrukcja. Dojście do peronu jest węższe niż zadaszenie peronów, ponieważ służy wyłącznie do dojścia na perony, a nie chroni podróżnych, czekających na pociąg. Z tego względu na peronach zaprojektowano szersze zadaszenie, co widać na peronie nr 1 przed budynkiem dworca.
- Trochę się to zadaszenie będzie ciągnąć, od peronu nr 3 przez 1, 2 do 1a. I jeszcze dachy mają się połączyć z budowanym właśnie Centrum Przesiadkowym MZK - zauważa pan Marian. - Ciekawy jestem, ile w sumie to będzie metrów.
Jak się okazuje, łączna długość zadaszeń wyniesie 1002 metry.
Pan Tomasz pyta, czy coś wiadomo na temat rozbiórki starego zadaszenia nad schodami do tunelu dworcowego.
- Czasami tam zajeżdżam rowerem i zasłyszałem, że stare zadaszenie (to nad schodami) ma zostać - mówi zielonogórzanin.
- Obecne segmenty zadaszenia, znajdujące się nad wejściem do tunelu w peronach nr 1 i 2, zabezpieczają tunelu przed zalaniem w przypadku ulewnych deszczy. Docelowo zostaną one rozebrane. Zastąpi je nowe zadaszenie - odpowiada Radosław Śledziński.
Zdaniem Teresy Wołek brakuje na peronach ławek.
- Koleją podróżuje dużo starszych osób, bo nie mają samochodów - mówi pani Teresa. - Czekając na pociąg na pewno chętnie by posiedzieli na ławce.
Jak zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - ławki i kosze na śmieci staną na peronach.
Naszych Czytelników interesuje też termin zakończenia inwestycji, związanej z zadaszeniem peronów. Radosław Śledziński podkreśla, że prace planowane są do października bieżącego roku.
- Trwa budowa pochylni dla rowerów. Kiedy ta inwestycja się zakończy? - pyta Igor Tomczyk, który będzie korzystał z tego podziemnego przejazdu, bo mieszka w centrum, a często jeździ rowerem na basen przy ul. Sulechowskiej. - Ciekawy jestem, czy pochylnia będzie też miała dach. Bo przecież, jak mocniej popada, to tunel będzie tonął.
W PKP PLK słyszymy, że pochylnia prowadząca do tunelu zostanie zakończona do końca czerwca. Będzie ona zadaszona.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?