Mieszkańców miasta niepokoi, że w niektórych miejscach na budowanych ścieżkach rowerowych nic się nie dzieje.
Radny Robert Górski, który jest pełnomocnikiem miasta ds. rowerowych inwestycji i szefem Stowarzyszenia Rowerem do przodu, przyznaje, że nie wszystko idzie tak, jak zaplanowano.
- Sprawa wygląda tak, że na odcinku na północy od Zawady do Krępy i z Zawady do Cigacic inwestycja stoi. Bo firma, która była głównym wykonawcą, jest w stanie upadłości - mówi Robert Górki.
Chodzi o tę samą firmę, która modernizowała Dolinę Gęśnika. I tu i tam roboty stanęły. W przypadku ścieżki rowerowej, jak dodaje prezes stowarzyszenia, prace są mocno zaawansowane. Gotowa jest podbudowa, są wykonane nabrzeża, trzeba teraz położyć asfalt. I zrobić wokół porządek.
- Obecnie trwa inwentaryzacja. Urzędnicy sprawdzają, co zostało już wykonane na poszczególnych odcinkach, co trzeba uzupełnić - mówi R. Górski.
Co dalej? Miasto przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na dokończenie inwestycji. Zostanie do niego dopisany odcinek około 600 metrów, który znajduje się na zbliżeniu do drogi S3.
- Tam w trasie jest wyrwa. Drogi dla rowerów zostały włączone w jezdnie. Przypadek? Nie! - tłumaczy Robert Górski. - Ten odcinek to był do niedawna - w świetle obowiązujących przepisów - plac budowy. Choć fizycznie prace nie były tam wykonywane... Ale dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad to ciągle był plac budowy trasy S3. My jako miasto nie mogliśmy nic robić na tym terenie.
Czy uda się zrealizować te inwestycje? Zdaniem radnego, taki jest plan, by zakończyć budowę ścieżki do Krępy oraz tę do mostu w Cigacicach.
Ale nie tylko tych odcinków brakuje, by przejazd z północy na południe wielkiej Zielonej Góry był możliwy.
Trzeba jeszcze wykonać brakujący fragment ścieżki rowerowej, który połączyłby trasę przy ul. Łużyckiej z udogodnieniami przy ul. Ceramicznej.
- Jeśli chodzi o ten fragment, to trwa tu faza projektowa. Podobnie dokumentacja jest przygotowywana na obejście Zielonej Strzały, skrzyżowanie ulicy Kożuchowskiej z ulicą Emilii Plater - wyjaśnia radny.
Kolejny odcinek do całej układanki tras rowerowych, który jeszcze trzeba wykonać, znajduje się przy ul. Francuskiej od strony osiedla Przyjaźni. Chodzi o połączenie go ze ścieżką biegnącą przy stacji benzynowej oraz po drugiej stronie - przy osiedlu Piastowskim. Tutaj także kończą się prace nad dokumentacją projektową.
Kolejną - na razie przeszkodą - jest brak oddania do użytku podziemnego przejścia nad peronami. Dzięki przedłużeniu tunelu i wybudowaniu pochylni będziemy mogli przejechać swobodnie rowerem na przykład z Centrum Rekreacyjno-Sportowego do dworca PKS czy dalej na starówkę.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?