Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zielona Góra. Ludzie za nic mają obostrzenia. W autobusach MZK tłok. Nikt tego nie pilnuje? "Pasażerów tyle, że ze strachem nowi wsiadali"

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Wprowadzenie obostrzeń dotyczących liczby przewożonych pasażerów (co przekłada się na mniejsze wpływy z biletów) nie zostało zrekompensowane przez ustawodawcę poprzez wyrównanie tych strat, dlatego naszego miasta i zakładu nie stać na rozbudowę oferty przewozowej (zwiększenie częstotliwości kursów)
Wprowadzenie obostrzeń dotyczących liczby przewożonych pasażerów (co przekłada się na mniejsze wpływy z biletów) nie zostało zrekompensowane przez ustawodawcę poprzez wyrównanie tych strat, dlatego naszego miasta i zakładu nie stać na rozbudowę oferty przewozowej (zwiększenie częstotliwości kursów) Jacek Katos
Koronawirus nie odpuszcza. Tymczasem, jak mówi nasz Czytelnik, wiele osób ma za nic zalecenia. – Mnie przeraża też tłok w autobusach MZK – zauważa zielonogórzanin. Czy nie można by w dobie pandemii organizować więcej kursów? Co na to MZK?

Nasz Czytelnik najczęściej jeździ liniami 8 i 80, 44. Jego zdaniem autobusy są tak "nabite", że czasami nie sposób do nich wejść. Opowiada, jak jechał autobusem linii nr 8 na trasie ul. Bohaterów Westerplatte – Zawadzkiego „Zośki”.
- To była godzina 13.05. Pasażerów było tyle, że ze strachem nowi wsiadali do autobusu – podkreśla zielonogórzanin. - Dlaczego nikt nie pilnuje/nie sprawdza przestrzegania zasad reżimu sanitarnego? Dlaczego w czasie pandemii autobusy nie jeżdżą z większą częstotliwością? Albo dlaczego jeżdżą "te krótkie", a nie "te długie"?

Pasażerów mniej, a kursy takie same jak przed pandemią

- Linie nr 8 i 80 od wczesnych godzin porannych do wieczora obsługują autobusy przegubowe. Mimo panującej pandemii, a co za tym idzie spadku liczby przewożonych pasażerów (uczniowie nie chodzą do szkoły, wiele osób wykonuje pracę zdalnie) nie została zmniejszona liczba kursów – mówi dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze Barbara Langner. - Wprowadzenie obostrzeń dotyczących liczby przewożonych pasażerów (co przekłada się na mniejsze wpływy z biletów) nie zostało zrekompensowane przez ustawodawcę poprzez wyrównanie tych strat, dlatego naszego miasta i zakładu nie stać na rozbudowę oferty przewozowej (zwiększenie częstotliwości kursów). Warto zaznaczyć, że mimo spadku pasażerów oferta przewozowa w godzinach szczytu jest taka sama jak przed pandemią.

Z Centrum jedzie około 40 pasażerów

MZK na bieżąco monitoruje kursy i potoki pasażerów.
Jak wyjaśnia Barbara Langner - ze wskazanego kurs linii nr 8 z Centrum (ul. Bohaterów Westerplatte) do Zawadzkiego „Zośki” korzysta około 40 osób, co nie przekracza zdolności przewozowej obowiązującej w obostrzeniach. Linie na tej trasie są obsługiwane przez autobusy przegubowe, (awaryjnie może pojawić się pojazd solo). Warto zaznaczyć, że wszystkie autobusy przegubowe kursują w dni robocze od wczesnych godzin rannych do godziny 19.00 na najbardziej obciążonych liniach: 8, 25, 26, 80 czy 1.

Zobacz też:

Dla przykładu – jeśli mówimy już o wspomnianym kierunku jazdy – to z przystanku „Elżbietanki” w kierunku ulicy Kardynała Stefana Wyszyńskiego po godzinie 13. 00 odjeżdżają następujące autobusy: 13. 06 - linia 8, 13.17 - linia 44, 13. 21 - linia 8,
13.27 - linia 80, 13.36 - linia 8, 13.47 - linia 44, 13.51 - linia 8, 13.57 - linia 80.
Można wybrać dogodne dla siebie połączenie.

Jedni chcą, drudzy nie chcą zmian rozkładu jazdy

W miarę możliwości MZK koryguje rozkład jazdy zgodnie z uwagami mieszkańców. Ostatnia korekta dotyczyła Jędrzychowa. W związku z pogarszającym się stanem nawierzchni ulic Liliowej i Mieczykowej od 1 marca autobusy linii nr 44 nie będą wjeżdżały w osiedle Kwiatowe. Kursy w obu kierunkach będą realizowane przez ulicę Nowojędrzychowską.

Z obsługi zostają wyłączone więc przystanki: „Stokrotkowa”, „Mieczykowa”, „Osiedle Kwiatowe” i „Liliowa”. Autobusy będą zatrzymywały się na przystankach zlokalizowanych przy skrzyżowaniu ulicy Mieczykowej z ulicą Nowojędrzychowską (przystanek „Funka” przy ulicy Funka i przystanek „Wronia” przy ulicy Nowojędrzychowskiej).
Nie wszystkim jednak ta korekta – zgodna z wolą części mieszkańców – się spodobała. Dlatego zbierają podpisy pod petycją, by przywrócić poprzedni rozkład jazdy.

Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto