Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zobacz, jak zmienia się Centrum Przesiadkowe [ZDJĘCIA]

kali
Centrum Przesiadkowe nabiera już realnych kształtów. Gotowa jest też kładka, łącząca go z wiaduktem przy ul. Sulechowskiej. Przesunięte zostało też rondo Maćkowiaka. Kiedy będzie można w tym rejonie przejechać samochodem? Być może pod koniec roku, jeśli dopisze pogoda. I będzie to na razie ruch w jedną stronę... 

Budowa Centrum Przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już od pewnego czasu kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze 30 z 47 autobusy elektrycznych już są w Zielonej Górze i jeżdżą po naszych ulicach. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg... 

W ramach projektu zadaszone zostaną też perony. Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte). 

Budowa Centrum Przesiadkowego wymusiła zmianę organizacji ruchu w okolicy dworca PKP. Przesunięte zostało rondo im. Maćkowiaka. Jeśli pogoda dopisze, to może uda się przed świętami puścić ruch w jednym kierunku na ulicy Bema (od Lidla w stronę ul. Bohaterów Westerplatte). Trudno jednak mówić o terminach, bo ta inwestycja przysporzyła najwięcej problemów wykonawcom. Nie wiadomo było, co wykonali tu przed wojną Niemcy. Ale i przygotowane plany po drugiej wojnie światowej nie zgadzają się z rzeczywistością. Wszyscy jednak mają nadzieję, że wykonawcy więcej niespodzianek już w tym miejscu nie spotkają i roboty niedługo się zakończą. Podobnie jak na peronach, gdzie wykonywane są fundamenty pod zadaszenia. Dzięki nim przejdziemy suchą nogą z Centrum Przesiadkowego na poszczególne perony. 

Centrum przesiadkowe w Zielonej Górze
Centrum Przesiadkowe nabiera już realnych kształtów. Gotowa jest też kładka, łącząca go z wiaduktem przy ul. Sulechowskiej. Przesunięte zostało też rondo Maćkowiaka. Kiedy będzie można w tym rejonie przejechać samochodem? Być może pod koniec roku, jeśli dopisze pogoda. I będzie to na razie ruch w jedną stronę... Budowa Centrum Przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już od pewnego czasu kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze 30 z 47 autobusy elektrycznych już są w Zielonej Górze i jeżdżą po naszych ulicach. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg... W ramach projektu zadaszone zostaną też perony. Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte). Budowa Centrum Przesiadkowego wymusiła zmianę organizacji ruchu w okolicy dworca PKP. Przesunięte zostało rondo im. Maćkowiaka. Jeśli pogoda dopisze, to może uda się przed świętami puścić ruch w jednym kierunku na ulicy Bema (od Lidla w stronę ul. Bohaterów Westerplatte). Trudno jednak mówić o terminach, bo ta inwestycja przysporzyła najwięcej problemów wykonawcom. Nie wiadomo było, co wykonali tu przed wojną Niemcy. Ale i przygotowane plany po drugiej wojnie światowej nie zgadzają się z rzeczywistością. Wszyscy jednak mają nadzieję, że wykonawcy więcej niespodzianek już w tym miejscu nie spotkają i roboty niedługo się zakończą. Podobnie jak na peronach, gdzie wykonywane są fundamenty pod zadaszenia. Dzięki nim przejdziemy suchą nogą z Centrum Przesiadkowego na poszczególne perony. Centrum przesiadkowe w Zielonej Górze Leszek Kalinowski
Centrum Przesiadkowe nabiera już realnych kształtów. Gotowa jest też kładka, łącząca go z wiaduktem przy ul. Sulechowskiej. Przesunięte zostało też rondo Maćkowiaka. Kiedy będzie można w tym rejonie przejechać samochodem? Być może pod koniec roku, jeśli dopisze pogoda. I będzie to na razie ruch w jedną stronę...

Centrum Przesiadkowe nabiera już realnych kształtów. Gotowa jest też kładka, łącząca go z wiaduktem przy ul. Sulechowskiej. Przesunięte zostało też rondo Maćkowiaka. Kiedy będzie można w tym rejonie przejechać samochodem? Być może pod koniec roku, jeśli dopisze pogoda. I będzie to na razie ruch w jedną stronę...

Budowa Centrum Przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już od pewnego czasu kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze 30 z 47 autobusy elektrycznych już są w Zielonej Górze i jeżdżą po naszych ulicach. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg...

W ramach projektu zadaszone zostaną też perony. Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte).

Budowa Centrum Przesiadkowego wymusiła zmianę organizacji ruchu w okolicy dworca PKP. Przesunięte zostało rondo im. Maćkowiaka. Jeśli pogoda dopisze, to może uda się przed świętami puścić ruch w jednym kierunku na ulicy Bema (od Lidla w stronę ul. Bohaterów Westerplatte). Trudno jednak mówić o terminach, bo ta inwestycja przysporzyła najwięcej problemów wykonawcom. Nie wiadomo było, co wykonali tu przed wojną Niemcy. Ale i przygotowane plany po drugiej wojnie światowej nie zgadzają się z rzeczywistością. Wszyscy jednak mają nadzieję, że wykonawcy więcej niespodzianek już w tym miejscu nie spotkają i roboty niedługo się zakończą. Podobnie jak na peronach, gdzie wykonywane są fundamenty pod zadaszenia. Dzięki nim przejdziemy suchą nogą z Centrum Przesiadkowego na poszczególne perony.

Centrum przesiadkowe w Zielonej Górze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zobacz, jak zmienia się Centrum Przesiadkowe [ZDJĘCIA] - Gazeta Lubuska

Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto