Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na stadionie Falubazu Zielona Góra rośnie nowy park maszyn. Jak przebiegają prace?

Mariusz Kapała
Mariusz Kapała
Cezary Konarski
Cezary Konarski
Wideo
od 12 lat
Na zielonogórskim stadionie żużlowym trwa budowa nowego parkingu dla motocykli. Ostatnie trudne warunki atmosferyczne nieco utrudniają prace, ale generalnie opóźnień nie ma.

Nowy park maszyn powstaje w miejscu, gdzie do tej pory znajdowała się trybuna dla kibiców gości. Sektor zostanie położony bliżej drugiego łuku. Inwestycja finansowana jest z miejskich pieniędzy, pochłonie około 6,5 mln zł.

- W tej chwili mamy położone około 80 procentów prefabrykatów niezbędnych do tego, żeby usadowić park maszyn i trybunę dla kibiców gości – powiedział Janusz Popiel, prezes zarządu zielonogórskiej firmy Commercial Networks Service Zielona Góra, która jest wykonawcą inwestycji. - Aktualnie jesteśmy na etapie wykonania podbudowy pod nawierzchnię z kostki brukowej. Prawdopodobnie już w tym tygodniu rozpoczniemy stawianie pierwszych słupów konstrukcji stalowej. Wszystkie sieci związane z kanalizacją, wodą i prądem są już wykonane, zostanie nam już tylko podłączenie sanitariatów, które dostarczone zostaną w połowie marca.

Całość prac ma zostać zakończona w marcu tak, żeby żużlowcy Falubazu Zielona Góra bez przeszkód mogli przygotowywać się do nowego sezonu.

- Największym wyzwaniem dla nas jest czas realizacji przedsięwzięcia – tłumaczy Janusz Popiel. - Ostatnio sporo padało, teraz mamy dość mocne mrozy, a to nie sprzyja wykonywaniu prac. Wszystko to powoduje, że są pewne przestoje, ale generalnie jesteśmy ponad planowanym terminem, wyprzedzamy harmonogram, który sobie założyliśmy. Mróz przeszkadza nam w pracach związanych z podbudową pod nawierzchnie drogowe, bo chcieliśmy kłaść kostkę brukową, a w takich warunkach nie można tego robić.

Co spośród najważniejszych prac zostało jeszcze do wykonania?

- Pozostała nam konstrukcja stalowa z zadaszeniem parku maszyn, ogrodzenie na obszarze sektora dla kibiców gości, a ostatnim elementem będzie montaż toalet – dodał Janusz Popiel. - Pewnie jeszcze przez jakiś czas będziemy musieli skorzystać z toru, bo musimy uzupełnić ziemią miejsca, w których wykonane są wykopy i wykonać prace związane z zagospodarowaniem terenu. Tor jednak od początku budowy został zabezpieczony geowłókniną po to, żeby nie używać, ani nie wywozić nawierzchni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto