53% całego ruchu w Internecie pochodzi z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania. Jednocześnie na ponad 95% stron internetowych w Polsce użytkownicy trafiają właśnie z Google. Jaki z tego wniosek?
Wyszukiwarka to dziś jeden z najbardziej skutecznych kanałów pozyskiwania klientów, z czego doskonale zdają sobie sprawę firmy, którym udało się dostać na pierwszą stronę Google. A co z resztą? Mogą one poprawić swoje wyniki biznesowe dzięki skutecznemu pozycjonowaniu.
Dowiedz się, na czym ono polega, jakie efekty może przynieść i kiedy się ich spodziewać.
Pozycjonowanie - jakie daje korzyści?
Pozycjonowanie to wszystkie działania mające na celu wzrost pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Wyświetlanie się na pierwszej stronie Google bez prowadzenia działań SEO graniczy z cudem - i wcale nie jest to przesada.
Wzrost pozycji to najbardziej oczywisty efekt pozycjonowania. Wiąże się ono także z szeregiem innych korzyści, wpływających nie tylko na obecność Twojej strony w wyszukiwarce, ale Twój biznes w ogóle.
Zwiększenie liczby klientów
W SEO bardzo istotną rolę odgrywa wybór właściwych słów kluczowych, na które dana witryna ma się pozycjonować. Chodzi tu o odnalezienie zapytań powiązanych z Twoją działalnością, które wpisują użytkownicy zainteresowani Twoją ofertą.
Ich umiejętna selekcja sprawia, że na Twoją stronę nie trafiają przypadkowe osoby - a potencjalni klienci. Przekłada się to oczywiście na wzrost sprzedaży, a w konsekwencji - przychodów Twojej firmy. Zatem pozycjonowanie jest świetnym sposobem na dostarczenie wartościowego ruchu, czy przekłujesz go na nowych klientów? Potem wszystko zależy już od Ciebie.
Wzrost rozpoznawalności marki
Zwiększona widoczność w Google sprawia, że Twoją stronę odwiedza coraz większa liczba użytkowników. Wśród nich znajdują się między innymi te osoby, które nigdy wcześniej nie słyszały o Twojej marce. Część z nich zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty i opowie o niej swojej rodzinie czy znajomym, poszerzając grono Twoich klientów i budując rozpoznawalność firmy na rynku.
Warto w tym miejscu wspomnieć również o tym, że bardzo ważnym elementem pozycjonowania jest content marketing, czyli tworzenie treści. Są to merytoryczne, wartościowe dla czytelników teksty, które ci chętnie komentują i udostępniają. To wszystko przekłada się na wzrost rozpoznawalności Twojej marki, a także wykreowanie jej eksperckiego wizerunku w branży.
Budowa przewagi konkurencyjnej
W SEO nie chodzi tylko o odnalezienie najpopularniejszych fraz, a następnie sprawienie, że Twoja strona będzie się na nie wyświetlać na wysokich pozycjach. To także selekcja fraz niszowych, jednak o dużym biznesowym potencjale. Będą to zapytania wyszukiwane przez potencjalnych klientów, ale jednocześnie takie, których Twoi konkurenci nie uwzględniają w swojej strategii.
Przewagę konkurencyjną dzięki pozycjonowaniu możesz oczywiście zbudować także wtedy, jeżeli Twoja konkurencja ignoruje potencjał stwarzany przez wyszukiwarkę i nie prowadzi działań SEO. To rzadka szansa, którą zdecydowanie warto jak najszybciej wykorzystać.
Dowiedz się jak zbudować przewagę nad lokalną konkurencją w Zielonej Górze:https://lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/zielona-gora/
Poprawa User Experience
Wytyczne związane z użytecznością stron internetowych w dużej mierze pokrywają się dziś z zasadami SEO. Chodzi tu między innymi o dostosowanie witryn do urządzeń mobilnych, szybkość ładowania się strony czy jej przejrzystą i intuicyjną strukturę. Dodajmy do tego wartościowe treści, które powstają z myślą o użytkowniku i zapytaniach kierowanych przez niego do wyszukiwarki.
Wszystko to sprawia, że pozycjonowanie przyczynia się do poprawy jakości stron internetowych, a co za tym idzie - zwiększenia konwersji.
Wady pozycjonowania - efekty nie pojawiają się szybko
Efektów SEO nie zauważysz błyskawicznie. W przypadku nowych stron czy sklepów internetowych możesz na nie czekać minimum pół roku. Wynika to ze specyfiki działania wyszukiwarki, ale także z faktu, że przed przystąpieniem do konkretnych działań należy wykonać audyt strony, opracować strategię pozycjonowania czy stworzyć treści.
Efekty SEO utrzymują się jednak bardzo długo - nawet przez całe lata. Warunkiem jest jednak stała obserwacja działań konkurencji i zmian algorytmów wyszukiwarki, a następnie szybkie reagowanie na ewentualne zmiany.
Ile kosztuje profesjonalne SEO?
Po pierwsze, musisz mieć świadomość tego, że SEO to proces, a nie jednorazowa usługa. Jeżeli zależy Ci na pozyskiwaniu klientów z Google, będziesz musiał więc uwzględnić cenę pozycjonowania w swoim stałym budżecie marketingowym.
Wpływa na nią wiele elementów. Mowa przede wszystkim o aktualnej kondycji Twojej strony, specyfice branży, aktywności konkurencji, rozmiarach Twojego serwisu i skali działalności. Miej również na uwadze, że skuteczne pozycjonowanie to kompilacja wielu czynników - między innymi kwestii technicznych, treści oraz linków.
Ostateczny koszt SEO jest więc zawsze kwestią indywidualną. W większości przypadków cena pozycjonowania wynosi od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.
W Lumo zajmujemy się pozycjonowaniem, które przynosi efekty, a naszą specjalnością są strategię szyte na miarę. Skontaktuj się z nami już dziś, aby porozmawiać o współpracy i otrzymać darmową wycenę SEO!
Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:
Pozycjonowanie, czyli jak skutecznie wypromować się w Internecie
Sama strona internetowa to za mało. Dlaczego Twoja firma potrzebuje SEO?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?