Spis treści
Lotnisko Zielonej Góry odnosi kolejne sukcesy
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost w Nowym Kramsku to najmniejsze lotnisko pasażerskie w Polsce. Leży ok. 4 km od Babimostu i 34 km od Zielonej Góry, z którą jest połączone drogą szybkiego ruchu S3.
Choć lotnisko Zielonej Góry jest niewielkie, szybko się rozwija i stale powiększa siatkę połączeń. W 2022 r. pobiło swój rekord – obsłużyło ok. 40 tys. pasażerów. W grudniu 2022 obył się też pierwszy lot spod Zielonej Góry do Egiptu, a na sezon 2023 dużym zainteresowaniem cieszą się m.in. Turcja i Bułgaria.
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost: mapa

Najmniejsze lotnisko w Polsce może się powiększyć. Powstał projekt nowego terminala
Nic dziwnego, że zarządcy lotniska już od dawna myślą o powiększeniu go. Jak donosi portal Rynek Lotniczy, zamiar ten wreszcie może zostać zrealizowany. W końcu listopada 2022 wybrano ofertę na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej nowego terminala pasażerskiego. Konkurs wygrała pracownia architektoniczna PROPAGO Paweł Gołębiowski, która przedstawiła ofertę na kwotę niecałych 750 tys. zł.
Projekt przewiduje wzniesienie nowego terminalu pasażerskiego na lotnisku Zielona Góra-Babimost. Terminal będzie miał powierzchnię 8,5 tys. metrów kwadratowych i parking na 908 samochodów oraz 4 autokary (obecnie parking mieści tylko 34 samochody).
Projekt zakłada także, że nowy terminal będzie mógł obsłużyć w ciągu dwóch godzin dwie grupy pasażerów po 180 osób, na zmianę podróżujących do krajów Strefy Schengen i poza nią. Terminal ma także umożliwiać bezkolizyjne przesiadki z jednego samolotu do drugiego, bez konieczności kolejnego przechodzenia kontroli bezpieczeństwa.

Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze: "Jeszcze nic nie jest pewne"
Trzeba jednak doprecyzować, że choć zlecono wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej nowego terminala, nie wiadomo jeszcze, czy projekt zostanie w ogóle zrealizowany.
Jak tłumaczy Piotr Rudzki, pracownik biura prasowego Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" (PPPL), stworzenie dokumentacji zleciła spółka Lotnisko Babimost, w której udział większościowy ma Urząd Marszałkowski woj. lubuskiego. Jednak faktycznym zarządcą Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost jest PPPL, które nie brało udziału w całym przedsięwzięciu i nie podjęło żadnych decyzji w związku z powstającym projektem nowego terminala.
Projekt nowego terminala pasażerskiego lotniska pod Zieloną Górą pozostaje więc na razie propozycją, której losy dopiero się rozstrzygną.
Źródło: Pracownia Architektoniczna PROPAGO, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, Rynek Lotniczy
Czytaj też: Powstał ranking najbardziej stresujących lotnisk na świecie i w Europie. Jak wypadają polskie lotniska?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
KUP TERAZ

Pokrowiec na plecak Pack Fly Large Blaze Orange Mystery Ranch
Wodoodporny pokrowiec rozmiarze Medium. Pasuje na …
KUP TERAZ

PLECAK Urban Assault 21, Mystery Pop, OS
Zainspirowany wojskowymi plecakami szturmowymi. Te…
KUP TERAZ

ŁÓŻKO TURYSTYCZNE COT CONVERTIBLE HELINOX
Unikalny system dźwigni Helinox składa łóżko i w p…
KUP TERAZ

KIJE BIEGOWE DISTANCE 125cm ROCKLAND
Rockland Distance to kije do biegów terenowych wyk…
KUP TERAZ

KUBEK TERMICZNY THERMAL MUG LIFEVENTURE
Wszechstronny kubek termiczny. Utrzyma temperaturę…
KUP TERAZ

KIJE TREKKINGOWE RAPID CABRO ROCKLAND
Rapid Carbo uniwersalne i komfortowe w użytkowaniu…
Życie Chrześcijan w Królestwie Jordanii