Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kiedy koniec remontu torów na trasie Czerwieńsk - Zbąszynek? Kiedy zostanie przywrócony ruch pasażerów?

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa ponad 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace obejma m.in. skrzyżowania toru i drogi w miejscowości Podmokle Wielkie, Nowe Kramsko i Łęgowo Sulechowskie. Na niektórych przejazdach będą dodatkowe urządzenia: sygnalizacja świetlna i rogatki.
Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa ponad 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace obejma m.in. skrzyżowania toru i drogi w miejscowości Podmokle Wielkie, Nowe Kramsko i Łęgowo Sulechowskie. Na niektórych przejazdach będą dodatkowe urządzenia: sygnalizacja świetlna i rogatki. Mariusz Kapała, Leszek Kalinowski, WS
Kiedy zakończy się modernizacja, której koszt wynosi 106 mln zł, linii kolejowe Czerwieńsk - Zbąszynek. Kiedy zostanie przywrócony ruch pociągów? I co dzięki niej zyskają pasażerowie? - pytają Lubuszanie i przypominają, że remonty trwają już od roku.

Na modernizowanej linii kolejowej Zbąszynek – Czerwieńsk wymieniono podkłady i oczyszczono podsypkę niemal na całej, ok. 43 km trasie. Uzupełniane są ubytki w konstrukcji mostów kolejowych nad Zimnym Potokiem i rzeką Łączą w okolicy Czerwieńska. Sprawdzane i poprawiane jest oznakowanie linii kolejowej. Przywrócenie ruchu pociągów będzie możliwe po zakończeniu zasadniczych prac.

Modernizacja linii Czerwieńsk - Zbąszynek

Jak informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe - w ocenie zamawiającego zbyt małe zaangażowanie wykonawcy, Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Eco-baza, uniemożliwiło terminowe przeprowadzenie wszystkich wskazanych w harmonogramie robót. Z tego względu obecna organizacja ruchu planowana jest do końca sierpnia.

W bieżących kontaktach z wykonawcą inwestor wskazuje konieczną optymalizacje prac i wywiązywanie się z określanych terminów.

Zmodernizowana linia kolejowa Czerwieńsk - Zbąszynek to szybsza i bezpieczniejsza podróż

Co zakłada modernizacja linii? Dzięki tej inwestycji poprawi się komfort podróży.
- Inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem do 120 km/h (o 20 km/h więcej niż obecnie) i poprawę przepustowości trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów - mówi Radosław Śledziński. - Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa ponad 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace obejma m.in. skrzyżowania toru i drogi w miejscowości Podmokle Wielkie, Nowe Kramsko i Łęgowo Sulechowskie. Na niektórych przejazdach będą dodatkowe urządzenia: sygnalizacja świetlna i rogatki.

Modernizacja linii kolejowej umożliwi zwiększenie prędkości pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem do 120 km/h (o 20 km/h więcej niż obecnie) i
Modernizacja linii kolejowej umożliwi zwiększenie prędkości pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem do 120 km/h (o 20 km/h więcej niż obecnie) i poprawę przepustowości trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów Mariusz Kapała, Leszek Kalinowski, WS

Dzięki modernizacji będa dodatkowe połączenia

Dla podróżnych w Babimoście i Sulechowie powstaną nowe perony m.in. z pochylniami, wiatami i jasnym oświetleniem.

W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie będą elektrycznie ogrzewane rozjazdy, które umożliwią ruch pociągów nawet w trudnych warunkach zimowych.

Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i przebudowanym układom torowym na stacjach Sulechów i Babimost zwiększy się przepustowość linii. Przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe połączenia, a mieszkańcy regionu zyskają lepsze możliwości podróży koleją.

Zobacz też - gdzie powstaną nowe przystanki kolejowe w ramach ministerialnego programu:

Zakończenie modernizacji linii kolejowej Czerwieńsk - Zbąszynek w 2022 roku

Prace za około 106 mln zł są realizowane z udziałem środków z RPO Województwa Lubuskiego. Termin realizacji - do końca 2022 r. - uwzględnia dodatkowe roboty związane z wymianą szyn. Wymiana szyn nie była ujęta w zakresie inwestycji.

Dodajmy też, że trwa przebudowa mostu kolejowego na Odrze w okolicy Pomorska, która realizowana jest w ramach odrębnego zadania przez innego wykonawcę. Wykonawca prowadzi roboty wykończeniowe. Nie wpływa to na prace między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem.

Zobacz też, jak remontowane są mosty kolejowe:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto