- Bus to mobilne laboratorium - mówi prorektor ds. rozwoju UZ dr hab. Andrzej Pieczyński, prof. UZ. - Służyć on będzie nie tylko studentom z Polski i Niemiec, ale i wszystkim mieszkańcom regionu. Monitorowane będą wszystkie parametry. A wyniki zobaczymy na ekranie komputera. Wystarczy wejść na stronę: www.zielona-energia.uz.zgora.pl.
Dzięki platformie multimedialnej, możemy śledzić trasę busa, zużycie energii, poziom naładowania baterii, prędkość, pogodę.
- Każdy, kto posiada samochód elektryczny może do nas przyjść i wyrobić sobie kartę, dzięki której będzie mógł w dowolnej chwili i za darmo korzystać z terminalu ładowania - zapewnia dr hab. Robert Smoleński, prof. UZ. - Terminal znajduje się przy ul. Szafrana, za halą sportową.
Dr hab. Grzegorz Benysek, prof. UZ podkreśla, że załadowanie busa zajmuje siedem minut, tyle, ile potrzeba na, by zatankować na stacji benzynowej. Koszt przejechania stu kilometrów to... 5 zł!
Maksymalnie bus może jechać z prędkością 80 km na godzinę, tak jak przepisy na to pozwalają. Zasięg? Nie mniejszy niż 150 km przy pełnym obciążeniu i ze średnią prędkością 60 km na godzinę...
******
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?