Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przejazd kolejowy w miejscowości Wysokie koło Zielonej Góry 20 lutego zostanie zamknięty. Kierowcy będę musieli jeździć objazdami

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Archiwalne zdjęcia z remontu linii kolejowej Czerwieńsk - Zbąszynek
Archiwalne zdjęcia z remontu linii kolejowej Czerwieńsk - Zbąszynek Leszek Kalinowski WS
Uwaga kierowcy! W związku z remontem przejazdu kolejowego w miejscowości Wysokie koło Zielonej Góry, będzie on od 20 lutego do 3 marca zamknięty. Obowiązywać będą w tym czasie objazdy.

Remont przejazdu kolejowo-drogowego linii nr 358 na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk jest jednym z elementów modernizacji tego fragmentu kolejowego. Inwestycja trwa już od blisko trzech lat i nie tylko Lubuszanie czekają na jej koniec.

Archiwalne zdjęcia z remontu linii kolejowej Czerwieńsk - Zbąszynek

Przejazd kolejowy w miejscowości Wysokie koło Zielonej Góry ...

Kiedy wrócą na odcinku kolejowym Czerwieńsk - Zbąszynek pociągi?

Remont przejazdu jest konieczny, by móc zakończyć długo trwającą inwestycję kolejową. Pociągi na tę trasę mają wrócić w pierwszym kwartale tego roku. Domyślać się można, że zostaną wprowadzone w marcu, kiedy to zmieni się rozkład jazdy pociągów. Choć, gdy pytamy o to w PKP PLK, rzecznik nie podaje żadnych konkretnych dat. Radosław Śledziński powtarza tylko, że pociągi na tory zgodnie z planem powinny wrócić w pierwszym kwartale tego roku, ale prace będą prowadzone dalej. Nie będą one kolidowały z kursowaniem pociągów. Zakończenie całej inwestycji przewiduje się natomiast w drugim kwartale tego roku.

Prace na linii kolejowej w regionie trwają

Drugi już wykonawca (pierwszy ze względu na brak postępów został wygoniony z placu budowy) prowadzi prace na wszystkich frontach robót, to m.in. roboty torowe, prace przy obiektach inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i systemie sterowania ruchem kolejowym. Na ok. 35-km odcinku m.in. wymieniona jest nawierzchnia torowa. Zakończono przebudowę większości przejazdów kolejowo-drogowych na trasie. Obecnie wykonawca koncentruje się na przebudowie mostów i wiaduktów: np. w okolicy Zbąszynka gotowa jest już część obiektu nad łącznicą kolejową, następnie realizowane będą prace nad częścią przebiegającą nad linią kolejową Poznań – Kunowice, zakończono także zasadnicze prace przy remoncie konstrukcji stalowej mostu w okolicy Czerwieńska. Na obu obiektach do wykonania pozostało odtworzenie nawierzchni torowej.
Na stacji w Babimoście perony są aktualnie wyposażane w elementy małej architektury, a wkrótce mają się tam także pojawić wiaty peronowe. – W Sulechowie na wyższej konstrukcji peronu układana jest nowa nawierzchnia – równocześnie prowadzone są prace związane z odnowieniem i przeniesieniem istniejącej wiaty.

Co się zmieni po modernizacji linii kolejowej Czerwieńsk-Zbąszynek?

Efektem inwestycji będzie większy komfort i lepszy dostęp do kolei. Pociągi sprawniej pojadą między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem z prędkością 120 km/h w ok. 30 min, o ok. 6 min krócej niż przed rozpoczęciem prac (gdyby nie remont trzeba by ograniczyć prędkość jeszcze bardziej). Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa blisko 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Stan infrastruktury przed remontem był już taki, że bez inwestycji na linii byłoby wiele ograniczeń prędkości, skutkujących wydłużaniem czasu przejazdu.

Zobacz - remont odcinka Czerwieńsk - Zbąszynek

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto