Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zobacz, co dzieje się na stacji kolejowej w Sulechowie! Zdziwisz się, jak teraz ona wygląda

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Stacja kolejowa w Sulechowie teraz to jeden plac budowy. Już od 2019 roku trwa „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk"
Stacja kolejowa w Sulechowie teraz to jeden plac budowy. Już od 2019 roku trwa „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk" Tomasz Rybarczyk
To zupełnie inne miejsce – mówią mieszkańcy Sulechowa - zniknęły tory, perony. Stacja kolejowa stała się wielkim placem budowy. A to w związku z modernizacją linii Czerwieńsk – Zbąszynek. Podróżni nie mogą się doczekać, kiedy wrócą tu, i nie tylko tu, pociągi.

Lubuszanie bardzo interesują się trwającym remontem ważnego dla tej części województwa lubuskiego odcinka kolejowego. I nie chodzi tylko o dojazdy do pracy, lekarza, na zakupy do sąsiednich miejscowości, ale także dalej – do Poznania czy Warszawy.
- Długo czkaliśmy, aż prace rozpoczną się w Sulechowie – mówi Tadeusz Makowski. – Teraz widać, co się zmieniło. Chciałbym jednak, by te zmiany następowały szybciej. Przecież dziś są takie możliwości, technologie, że inwestycje można wykonywać szybciej. Te utrudnienia w podróżowaniu są bardzo uciążliwe.

Polskie Linie Kolejowe już we wrześniu 2019 roku podpisały umowę z wykonawcą na rewitalizację linii Zbąszynek – Gubin na odcinku między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem. Za ok. 106 mln zł z RPO województwa lubuskiego zmodernizowane zostaną perony na stacjach Sulechów i Babimost. Wymiana podkładów i infrastruktury towarzyszącej umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (o 20 km/h więcej niż obecnie), co przełoży się na skrócenie czasu podróży. Będzie większa przepustowość linii i poprawa bezpieczeństwa. Prace będą kontynuacją robót, zrealizowanych już na tym odcinku między 2010 a 2012r. Wzmocniono wtedy tory, co pozwoliło na zwiększenie prędkości pociągów. Podróżni zyskali nowoczesny peron na przystanku Ługowo Sulechowskie. Między Pomorskiem a Przylepem powstał także nowy, zelektryfikowany tor o długości 2,5 m – tzw. łącznica kolejowa wyeliminowała konieczność zmiany kierunku jazdy pociągów z Zielonej Góry do Zbąszynka.

Stacja kolejowa w Sulechowie teraz to jeden plac budowy. Już od 2019 roku trwa „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąsz
Stacja kolejowa w Sulechowie teraz to jeden plac budowy. Już od 2019 roku trwa „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk" Tomasz Rybarczyk

Prace są toczą, ale końca nie widać. Ostatni oficjalny termin zakończenia inwestycji to grudzień 2022 roku (poprzednio mówiło się o czerwcu 2022). Termin uwzględnia dodatkowe roboty związane z wymianą szyn, które nie były ujęte w zakresie zadania.
- Przywrócenie ruchu pociągów będzie możliwe po zakończeniu zasadniczych prac torowych – obecnie planujemy, by nastąpiło to w trakcie IV kwartału bieżącego roku – odpowiada Radosław Śledziński. - Na obecną organizację ruchu wpływa, w ocenie zamawiającego, zbyt małe zaangażowanie wykonawcy, które uniemożliwiło w terminie przeprowadzenie wszystkich robót wskazanych w harmonogramie. W kontaktach z wykonawcą wskazujemy na konieczność optymalizacji prac i wywiązywanie się z terminów.

Zobacz też - gdzie powstaną nowe przystanki kolejowe w ramach ministerialnego programu:

Zobacz też, jak remontowane są mosty kolejowe:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto