Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Życie kury jej oczami. Śledztwo w technologii wirtualnej rzeczywistości

mat.prasowe Stowarzyszenie Otwarte Klatki
Otwarte Klatki
Stowarzyszenie Otwarte Klatki powraca do Zielonej Góry z kolejną odsłoną kampanii Jak One To Znoszą, poświęconej klatkowemu chowowi kur niosek. - W niedzielę, 8 maja o godzinie 12.00 na deptaku będziemy prezentowali przechodniom za pomocą okularów wirtualnej rzeczywistości materiał nakręcony we wnętrzu fermy kamerą 360 stopni - zapowiadają organizatorzy.

9 marca 2016 Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikowało nagrania w technologii wirtualnej rzeczywistości z klatkowej hodowli kur niosek. To pierwsze w naszym kraju nagrania z ferm przemysłowych zrobione przy pomocy kamer 360 stopni. Podczas ogólnopolskiej akcji medialnej przechodnie mogli przenieść się na fermę i osobiście doświadczyć życia polskich kur, dzięki specjalnym okularom Virtual Reality. Akcja została zorganizowana na placu pod Teatrem Śląskim w Katowicach i wzięło w niej udział ponad 50 osób.

“To było bardzo dziwne uczucie. Gdy założyłam gogle, przeniosłam się nagle do ciemnej fermy, pełnej kur. Po obu stronach piętrzyły się metalowe klatki, a w nich upchane były ptaki, niektóre z nich nie miały nawet piór. W zasięgu wzroku miałam tysiące kur znoszących jajka, które trafią na półki polskich sklepów” - powiedziała Nadina Wiórkiewicz, uczestniczka akcji.

„Szacuje się, że nawet 89% wszystkich jaj wyprodukowanych w Polsce pochodzi z chowu klatkowego. Dzięki sprawnemu marketingowi nie zdajemy sobie sprawy, jak naprawdę wygląda ich produkcja. Jako Otwarte Klatki, w ramach kampanii „Jak One To Znoszą?”, informujemy konsumentów o problemach związanych z tym typem hodowli. Teraz również zapraszamy, aby za pomocą okularów VR, przenieść się do środka fermy.” – mówi Jakub Stencel, koordynator akcji.

W marcu aktywiści Otwartych Klatek z Częstochowy, Gdańska, Krakowa, Lublina, Łodzi, Opola, Poznania, Szczecina, Wrocławia i Warszawy prezentowali przechodniom nagrania z fermy za pomocą okularów VR oraz zapraszali do podpisania deklaracji niekupowania jajek „trójek”. Można to zrobić również na stronie: www.jakonetoznosza.pl
W niedzielę, 8 maja o godz. 12.00 przy rzeźbie Bachusa na deptaku, podobna akcja odbędzie w Zielonej Górze.

Ponadto, 9 marca Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikowało raport „Jak One To Znoszą? Problemy dobrostanu kur niosek w Polsce”, który opisuje problemy związane z hodowlą kur, z wyszczególnieniem chowu klatkowego. Raport podsumowuje badania dobrostanu kur w różnych hodowlach oraz analizuje światowe trendy wśród hodowców zwierząt oraz producentów żywności.

W ciągu ostatnich kilku lat zauważalna stała się tendencja do rezygnowania przez większe sieci handlowe i restauracje ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. W USA są wśród nich tacy giganci jak Burger King, Kraft Foods, McDonald's, Nestlé, Subway, Wal-Mart czy Wendy’s.

Także w polskim społeczeństwie widoczny jest sprzeciw wobec jajek „trójek”. Według sondażu IBRiS przeprowadzonego w lutym 2016 roku, aż 78% Polaków uważa, że chów klatkowy kur nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków.

Swojego poparcia dla kampanii udzielił Robert Makłowicz, który występuje w spocie filmowym stowarzyszenia. Znany kucharz i podróżnik opowiada o realiach chowu klatkowego kur i zachęca do poparcia działań Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Inne osoby, które wsparły kampanię Stowarzyszenia to Magda Gessler, Joanna Krupa i Małgorzata Rozenek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto