Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejny fragment trasy S3 otwarty! Droga między węzłem Zielona Góra Północ i Niedoradzem już przejezdna [WIDEO, ZDJĘCIA]

MK, ND
W piątek, 30 listopada, odbyło się oficjalne otwarcie drugiej jezdni trasy S3, która łączy węzeł Zielona Góra Północ i węzeł Niedoradz. To trzynastokilometrowy fragment, który ułatwi m.in. wjazd do Zielonej Góry od os. Pomorskiego. Kiedy do użytku kierowców oddane będą kolejne fragmenty drogi ekspresowej?  

- Nie wyobrażam sobie już funkcjonowania, rozwoju, również gospodarczego, naszego województwa bez trasy S3 - mówił wojewoda lubuski, Władysław Dajczak, podczas piątkowego otwarcia drugiej jezdni trasy S3 na odcinku pomiędzy węzłem Zielona Góra Północ a Niedoradzem. -  

- Ten fragment trasy to ważny element Środkowoeuropejskiego korytarza transportowego - mówi wiceminister infrastruktury i budownictwa, Marek Chodkiewicz. - To trasa ważna nie tylko dla regionu, Zielonej Góry, ale i całej Europy Środkowej. 

Zobacz film z otwarca odcinka S3 Zielona Góra - Niedoradz:


W ramach inwestycji powstała wschodnia, czyli lewa jezdnia drogi, przejścia dla zwierząt, zmodernizowano funkcjonującą nitkę trasy. Nieco ponad 13 kilometrów ekspresówki to nie tylko łatwiejszy przejazd dla kierowców z całego województwa i kraju, ale i udogodnienie dla mieszkańców Zielonej Góry. Ważnym elementem jest łącznik z drogą wojewódzką nr 282, którą łatwiej dostać się na os. Pomorskie czy do Zielonej Góry Nowego Kisielina. Koszt tego elementu  budowy pokryły po połowie miasto Zielona Góra i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Włączenie do drogi S3 sfinansowała GDDKiA, a budowę ronda na Szosie Kisielińskiej – miasto.

- Ten oddany fragment trasy  jest także kluczowy dla Obwodnicy Południowej Zielonej Góry, z którą będzie się krzyżować droga już za jakiś czas - mówi wiceprezydent Zielonej Góry, Krzysztof Kaliszuk. 
 
- Do końca tego roku planujemy jeszcze oddanie odcinka pomiędzy węzłem Niedoradz a węzłem Nowa Sól Południe - wyjaśnia dyrektor GDDKiA w Zielonej Górze, Marek Langer. 

Inwestycja, współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, kosztowała 211 mln zł. Ponad 13-kilometrowy fragment krajówki zbudowała firma Budimex, a prace zakończono 20 listopada. Przypomnijmy, że pierwotnie zakładano, iż fragment drogi S3 z Zielonej Góry do Niedoradza będzie gotowy w maju. Jak się okazało, konieczne było zwiększenie zakresu robót, stąd sześciomiesięczne opóźnienie.  

POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:
Kradzież wielkiej gotówki! Złodzieje ukradli utarg
W piątek, 30 listopada, odbyło się oficjalne otwarcie drugiej jezdni trasy S3, która łączy węzeł Zielona Góra Północ i węzeł Niedoradz. To trzynastokilometrowy fragment, który ułatwi m.in. wjazd do Zielonej Góry od os. Pomorskiego. Kiedy do użytku kierowców oddane będą kolejne fragmenty drogi ekspresowej? - Nie wyobrażam sobie już funkcjonowania, rozwoju, również gospodarczego, naszego województwa bez trasy S3 - mówił wojewoda lubuski, Władysław Dajczak, podczas piątkowego otwarcia drugiej jezdni trasy S3 na odcinku pomiędzy węzłem Zielona Góra Północ a Niedoradzem. - - Ten fragment trasy to ważny element Środkowoeuropejskiego korytarza transportowego - mówi wiceminister infrastruktury i budownictwa, Marek Chodkiewicz. - To trasa ważna nie tylko dla regionu, Zielonej Góry, ale i całej Europy Środkowej. Zobacz film z otwarca odcinka S3 Zielona Góra - Niedoradz: W ramach inwestycji powstała wschodnia, czyli lewa jezdnia drogi, przejścia dla zwierząt, zmodernizowano funkcjonującą nitkę trasy. Nieco ponad 13 kilometrów ekspresówki to nie tylko łatwiejszy przejazd dla kierowców z całego województwa i kraju, ale i udogodnienie dla mieszkańców Zielonej Góry. Ważnym elementem jest łącznik z drogą wojewódzką nr 282, którą łatwiej dostać się na os. Pomorskie czy do Zielonej Góry Nowego Kisielina. Koszt tego elementu budowy pokryły po połowie miasto Zielona Góra i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Włączenie do drogi S3 sfinansowała GDDKiA, a budowę ronda na Szosie Kisielińskiej – miasto. - Ten oddany fragment trasy jest także kluczowy dla Obwodnicy Południowej Zielonej Góry, z którą będzie się krzyżować droga już za jakiś czas - mówi wiceprezydent Zielonej Góry, Krzysztof Kaliszuk. - Do końca tego roku planujemy jeszcze oddanie odcinka pomiędzy węzłem Niedoradz a węzłem Nowa Sól Południe - wyjaśnia dyrektor GDDKiA w Zielonej Górze, Marek Langer. Inwestycja, współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, kosztowała 211 mln zł. Ponad 13-kilometrowy fragment krajówki zbudowała firma Budimex, a prace zakończono 20 listopada. Przypomnijmy, że pierwotnie zakładano, iż fragment drogi S3 z Zielonej Góry do Niedoradza będzie gotowy w maju. Jak się okazało, konieczne było zwiększenie zakresu robót, stąd sześciomiesięczne opóźnienie. POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE: Kradzież wielkiej gotówki! Złodzieje ukradli utarg Mariusz Kapała / GL
W piątek, 30 listopada, odbyło się oficjalne otwarcie drugiej jezdni trasy S3, która łączy węzeł Zielona Góra Północ i węzeł Niedoradz. To trzynastokilometrowy fragment, który ułatwi m.in. wjazd do Zielonej Góry od os. Pomorskiego. Kiedy do użytku kierowców oddane będą kolejne fragmenty drogi ekspresowej?

W piątek, 30 listopada, odbyło się oficjalne otwarcie drugiej jezdni trasy S3, która łączy węzeł Zielona Góra Północ i węzeł Niedoradz. To trzynastokilometrowy fragment, który ułatwi m.in. wjazd do Zielonej Góry od os. Pomorskiego. Kiedy do użytku kierowców oddane będą kolejne fragmenty drogi ekspresowej?

- Nie wyobrażam sobie już funkcjonowania, rozwoju, również gospodarczego, naszego województwa bez trasy S3 - mówił wojewoda lubuski, Władysław Dajczak, podczas piątkowego otwarcia drugiej jezdni trasy S3 na odcinku pomiędzy węzłem Zielona Góra Północ a Niedoradzem. -

- Ten fragment trasy to ważny element Środkowoeuropejskiego korytarza transportowego - mówi wiceminister infrastruktury i budownictwa, Marek Chodkiewicz. - To trasa ważna nie tylko dla regionu, Zielonej Góry, ale i całej Europy Środkowej.

Zobacz film z otwarca odcinka S3 Zielona Góra - Niedoradz:

W ramach inwestycji powstała wschodnia, czyli lewa jezdnia drogi, przejścia dla zwierząt, zmodernizowano funkcjonującą nitkę trasy. Nieco ponad 13 kilometrów ekspresówki to nie tylko łatwiejszy przejazd dla kierowców z całego województwa i kraju, ale i udogodnienie dla mieszkańców Zielonej Góry. Ważnym elementem jest łącznik z drogą wojewódzką nr 282, którą łatwiej dostać się na os. Pomorskie czy do Zielonej Góry Nowego Kisielina. Koszt tego elementu budowy pokryły po połowie miasto Zielona Góra i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Włączenie do drogi S3 sfinansowała GDDKiA, a budowę ronda na Szosie Kisielińskiej – miasto.

- Ten oddany fragment trasy jest także kluczowy dla Obwodnicy Południowej Zielonej Góry, z którą będzie się krzyżować droga już za jakiś czas - mówi wiceprezydent Zielonej Góry, Krzysztof Kaliszuk.

- Do końca tego roku planujemy jeszcze oddanie odcinka pomiędzy węzłem Niedoradz a węzłem Nowa Sól Południe - wyjaśnia dyrektor GDDKiA w Zielonej Górze, Marek Langer.

Inwestycja, współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, kosztowała 211 mln zł. Ponad 13-kilometrowy fragment krajówki zbudowała firma Budimex, a prace zakończono 20 listopada. Przypomnijmy, że pierwotnie zakładano, iż fragment drogi S3 z Zielonej Góry do Niedoradza będzie gotowy w maju. Jak się okazało, konieczne było zwiększenie zakresu robót, stąd sześciomiesięczne opóźnienie.

POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:

Kradzież wielkiej gotówki! Złodzieje ukradli utarg

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto