No i udało się! Tunel zamiast 22 metrów, będzie miał 47. Podziemne przejście zostanie wyposażone w trzy windy (na wejściu do tunelu, wyjściu i na peronie 2), po obu stronach będą zamontowane pochylnie pieszo-rowerowe. Koszt zaplanowanej przebudowy wyniesie ok. 6 mln zł.
Dzięki porozumieniu zostanie zlikwidowane wąskie gardło w miejskiej komunikacji, jakim jest przejazd pod wiaduktem kolejowym na ul. Batorego. Stary wiadukt zostanie wyburzony. Przejazd pod nowym wiaduktem będzie szerszy, co umożliwi bezkolizyjny ruch autobusów komunikacji miejskiej. Wiadukt zyska także nowe, wygodniejsze przejścia dla pieszych.Połowę kosztów tej inwestycji sfinansuje urząd miejski. Samorząd przebuduje też układ drogowy po obu stronach wiaduktu. Koszt wszystkich prac oszacowano na 12 mln złotych.
Miasto wybuduje Centrum Przesiadkowe, połączone z dworcem PKP i wiaduktem na ul. Sulechowskiej. Wszystkie te elementy zyskają nowoczesne, jednakowe zadaszenie. Dzięki czemu stanowić będą całość.
Pasażerowie zyskają możliwość wygodnych przesiadek z pociągów do autobusów oraz tunel łączący dwie części Zielonej Góry. Inwestycje warte w sumie 22 mln złotych zostaną ukończone do 2018 roku.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?