W Lubuskim Laboratorium Książki młodzież rozmawiała o fantastyce i grach RPG

Agnieszka Sobiak
Agnieszka Sobiak
Alina Kobyłecka wyjaśnia pojęcie i zasady obowiązujące w świecie gier RPG
Alina Kobyłecka wyjaśnia pojęcie i zasady obowiązujące w świecie gier RPG Agnieszka Sobiak
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Gry RPG kształtują wyobraźnię, uczą odpowiedzialności i przewidywania skutków podjętych decyzji. RPG to: fabuła, narracja i nieprzewidywalne zakończenie.

Lubuskie Laboratorium Książki "GREENBOOK" już nie po raz pierwszy zorganizowało czytelnikom kreatywny sposób na spędzanie wolnego czasu.

Dotarcie do młodego czytelnika musi być zsynchronizowane z jego potrzebami i zainteresowaniami. Stąd idea promowania fantastyki (najczęściej wybieranego gatunku spośród bibliotecznych zbiorów w grupie wiekowej od 12 roku życia).

Jak mówi dr Janusz Łastowiecki, koordynator LLK "GREENBOOK":
- Pomysł na oswajanie fantastyki wziął się z rozmów z ludźmi z AD ASTRY - czyli z zielonogórskiego klubu miłośników fantastyki.
Dlaczego właśnie fantastyka? Odpowiedź jest prosta, według Janusza Łastowieckiego fantastyka zaczyna mieć swoje pięć minut i poprzez ten gatunek można zachęcić młodych ludzi do sięgania po książki, a wcześniej zaprosić na ciekawe zajęcia wprowadzające.

- Zaprosiliśmy warsztatowiczów, którzy będą z młodymi ludźmi rozmawiać na bardzo różne tematy, dotyczące np. schematów fabularnych, gier RPG, narracyjnych gier fabularnych, ale też będziemy wchodzić głębiej w meandry samej literatury.

Warsztaty "Oswajanie fantastyki – gry RPG"

Spotkanie - pierwsze z cyklu, dedykowane uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zainicjowano na płaszczyźnie współpracy z Zielonogórskim Klubem Fantastyki AD ASTRA. Przedstawiciele Klubu: Alina Kobyłecka i Karol Ważny, pasjonaci gier RPG wprowadzili uczestników w arkana wiedzy o konstruowaniu fabuły gier narracyjnych.

- Na początku prezentujemy dzieciom co to są RPG-i - to z teorii - a później praktyka, czyli przechodzimy do gry. Będziemy robić karty postaci i każdy się w kogoś wcieli. - tłumaczy Alina Kobyłecka.

Świat gier, jak wiele innych rzeczy, pozwalających zagospodarować ciekawie czas wolny, został wchłonięty do przestrzeni cyfrowej.

- Niestety rzeczywistość jest taka, że RPG został przejęty przez przemysł gier komputerowych i tak naprawdę są to już CRPG i jak my mówimy, że gramy w RPG-i to zaraz są pytania odnośnie tych wersji komputerowych. My gramy w papierowe RPG-i, klasyczne, takie same od kilkudziesięciu lat. I do nich właśnie zachęcamy młodzież - wyjaśnia Karol Ważny

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie