MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Otwarcie wystawy Michała Timoszyka

Muzeum Ziemi Lubuskiej
Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze oraz Galeria Twórców Galera zapraszają na otwarcie wystawy Michała Timoszyka pt.CONCEPT ART w praktyce.

Wernisaż, z udziałem Autora, odbędzie się w środę, 16 września 2015 r. o godz. 17.00 w gmachu Muzeum, al. Niepodległości 15 w Zielonej Górze.

Michał Timoszyk (ur. 1985) pochodzi z Krosna Odrzańskiego. Absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Zielonej Górze oraz Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku Grafika.
Michał jest z zawodu grafikiem a z pasji ilustratorem koncepcyjnym. Jako grafik pracował w kilku zielonogórskich agencjach reklamowych, obecnie jest freelancerem.
Współpracował m.in. z łódzką firmą Wastelands Interactive przy tworzeniu gry Worlds of Magic wydanej w tym roku. W ramach pracy nad grą, Michał tworzył rysunki koncepcyjne architektury i budynków dla dwóch z ośmiu ras oraz kilku stworzeń tam występujących.

Grafika koncepcyjna (concept art) to forma ilustracji, której celem jest wyrażenie własnej wizji, idei, nastroju danego projektu. Kojarzona jest między innymi z designem, przemysłem samochodowym, filmowym, światem gier komputerowych… Popkulturowe projekty to dziś przedsięwzięcia zespołowe, a artyści koncepcyjni zajmują w tych drużynach niezwykle istotne miejsce. Mimo, że bezpośrednio nie obcujemy z ich pracą w produkcie finalnym.
Jakie znaczenie ma concept art w tworzeniu gier komputerowych? Zasadnicze, ci którzy interesują się game developingiem doskonale wiedzą, że bez zgranego zespołu artystów koncepcyjnych nie da się stworzyć inspirującego i spójnego produktu. Artyści 2D nadają formę wizualną i określony wyraz pomysłom twórców gry, tworzą jej estetyczny sznyt, dobierają detale budynków, styl zbroi i wygląd bohaterów, po to by następnie graficy 3D mogli na podstawie wybranych ilustracji stworzyć odpowiednie modele, które zostaną umieszczone w świecie gry. To żmudny proces wymagający pracy i wyobraźni.
Na wystawie zobaczymy grafiki koncepcyjne, które Michał Timoszyk wykonał do gry komputerowej "Worlds of Magic" wydanej przez Wastelands Interactive - koncepty budynków dla dwóch ras, dla których trzeba było stworzyć indywidualną architekturę, opracować wygląd budynków różnego praznaczenia, nadać im stylistyczną wyrazistość i atrakcyjna formę plastyczną. Prace koncepcyjne budowli uzupełniają dodatkowo plansze z conceptami kilku stworzeń zamieszkujących świat gry, a także prace własne Autora
(Igor Myszkiewicz - kurator wystawy)

Współorganizatorem wydarzenia jest Zielonogórski Klub Fantastyki Ad Astra.
Wystawa potrwa do 1 listopada 2015 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zofia Zborowska i Andrzej Wrona znów zostali rodzicami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto